יהלומים לנצח, גם במיתון: טיפאני'ס מעלה תחזיות ל-2009

המניה מזנקת ב-8.6% בבורסה בניו-יורק בשוק יורד על רקע רווחים גבוהים מהצפוי; החברה דיווחה על התאוששות קלה בביקושים וקיצוץ בעלויות שמסייעים לה לצלוח את המשבר

יהלומים, כך מסתבר, הם לנצח, טוען השיר הידוע - וכנראה שהאימרה הזו נכונה גם לימי מיתון. "ארוחת הבוקר בטיפאני'ס", השיר והסרט, ודאי היתה הבוקר (ו') אופטימית במיוחד בחנות הדגל בניו-יורכק, כשרשת חנויות היהלומים המפורסמת טיפאני'ס פירסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון.

טיפאני'ס העלתה את תחזיותיה ל-2009, והמניה מזנקת ב-8.6% בבורסה בניו-יורק. זאת, על רקע שוק יורד ובשל רווחים גבוהים מהצפוי. העלאת התחזיות נובעת יותר בשל התוצאות הטובות ברבעון שחלף מאשר ציפיה לשינוי מהותי לטובה במחצית השנה השנייה.

אומנם החברה דיווחה על התאוששות קלה בביקושים (באירופה, באוסטרליה ובסין, ביחס לרבעון הראשון) וקיצוץ בעלויות שמסייעים לה לצלוח את המשבר, בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"חות לרבעון השני אמרו בכיריה כי יוצאת מנקודת שהתנאים הכלכליים בהם היא פועלת לא ישתנו מהותית ביחס למצבם הנוכחי.

רווחיה של רשת תכשיטי היוקרה קטנו ב-29.7% ל-56.8 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל, 46 סנט למניה בודדת ברבעון. בניכוי סעיפים חד-פעמים, מדובר ברווח של 39 סנט למניה לעומת ממוצע תחזיות האנליסטים - 33 סנט למניה. המכירות אומנם קוצצו ב-16% ל-612.5 מיליון דולר, אולם האנליסטים הסתפקו ב-604.9 מיליון דולר.

טיפאני'ס קיצצה 14% בהוצאות מכירה, הנהלה וכלליות ברבעון השני ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הרשת מעריכה רווח של 1.65-1.75 דולר למניה מפעילות שוטפת, בשעה שהתחזית הקודמת עמדה על 1.5-1.6 דולר, והאנליסטים אף פחות מכך (1.58 דולר למניה).

Tiffany & Co.