גידול ברווחי פטרוצ'ינה - מתכננת רכישה של נכסי אנרגיה בעולם

הרווח הנקי של חברת הנפט הסינית הגדולה עלה ב-26% ל-4.6 מיליארד ד' בעוד שמקבילותיה במערב מדווחות על ירידה בהכנסות ■ בתכנון: יציאה למסע רכש של נכסי אנרגיה ברחבי העולם

פטרוצ'יינה, הנחשבת לחברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם, פרסמה הבוקר את הרווח הרבעוני לעסקיה - והכתה את תחזיות האנליסטים. רווחיה, בעיקר מזיקוק נפט, זינקו בזכות העלאת מחירי הנפט המקומיים בסין (מהלך שנעשה ביוזמת הממשלה בחודשי האביב) ובעידוד תוכנית התמריצים הממשלתית הסינית, שדחפה את הביקוש למוצרי אנרגיה כלפי מעלה.

הרווח הנקי של פטרוצ'יינה ברבעון השני עלה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ב-26% ל-31.5 מיליארד יואן (שווה ערך ל-4.6 מיליארד דולר). גם יצרנית הנפט הסינית סינופק, דיווחה על רווחים גבוהים במיוחד.

לרווח הגבוה שרשמו חברות האנרגיה הסיניות יש משמעות נוספת על רקע הירידה המדווחת בהכנסות החברות הנפט המובילות במערב - אקסון ורויאל דאץ של - תוצאת המיתון והירידה בצריכה ובביקוש בארה"ב ואירופה.

פטרוצ'יינה, סינופק ו-Cnooc, חברות הנפט הגדולות בסין, התחייבו השבוע לרכוש בקצב מהיר נכסי אנרגיה ובתי זיקוק מחוץ למדינה, כדי לנצל את הירידה בשוויים, בעקבות צניחת מחירי הנפט.

"המשבר העולמי עוד לא הגיע לתומו - ויש נכסים שיש להם שווי אטרקטיבי", אמר הבוקר אנליסט בתחום האנרגיה לסוכנות בלומברג. וחזר על ההערכות שהביקוש לדלק יתאושש יחד עם הכלכלה, ויש לו פוטנציאל להעלות את המכירות של כל יצרניות הנפט, ובהן גם הסיניות.

כלכלה הסינית צמחה ב-7.9% ברבעון השני וב-6.1% בשלושת החודשים הראשונים של השנה - קצב גידול המייצג שפל של עשור שבו נהנתה כלכלת סין לעתים מקצב צמיחה בשיעור דו ספרתי.