2.5 מ' ש' לעו"ד יניב בתיק הכינוס על אחזקות גאידמק באוסיף

עו"ד יניב ביקש תחילה לאשר לו שכר טרחה בסכום של כ-8 מיליון שקל ■ בהמשך הוגשה לביהמ"ש הודעה בהסכמה מטעם עו"ד יניב, גאידמק והכנ"ר, בה נאמר כי הצדדים הסכימו כי שכר הטרחה יעמוד על 3.5 מיליון שקל, והותירו זאת לשיקול דעת ביהמ"ש

בית המשפט המחוזי בת"א פסק לעו"ד פיני יניב, כונס הנכסים הזמני על אחזקותיו (3.7 מיליון מניות) של ארקדי גאידמק בחברת אוסיף השקעות ופיתוח, שכר טרחה בסך 1.53 מיליון שקל ותוספת מאמץ מיוחד בשיעור 60% מסכום זה - ובסך הכל 2.49 מיליון שקל. המניות שועבדו לטובת בנק מזרחי ונמכרו בתמורה לסכום של 135 מיליון שקל.

עו"ד יניב ביקש תחילה לאשר לו שכר טרחה בסכום של כ-8 מיליון שקל. בהמשך הוגשה לביהמ"ש הודעה בהסכמה מטעם עו"ד יניב, גאידמק והכנ"ר, בה נאמר כי הצדדים הסכימו כי שכר הטרחה יעמוד על 3.5 מיליון שקל, והותירו זאת לשיקול דעת ביהמ"ש.

כונס הנכסים, עו"ד יניב, טען כי לפי תקנות החברות בגין מימוש מניות אוסיף תמורת סכום של 135 מיליון שקל, שכר הטרחה מגיע לסך של 1.5 מיליון שקל, וכי היקף השעות שהושקעו בתיק עומד על 1,850 שעות ובטיפול במימוש הנכס עסקו חמישה עורכי דין ושתי מתמחות לפי חישוב ממוצע של 250 דולר לשעה.

השופטת דניה קרת מאיר קבעה כי יש מקום להחיל את תקנות החברות ואין מקום לפסוק שכר טרחה בגין מימוש משכון במסגרת הליכי הוצל"פ. לדבריה, התיק התנהל כתיק פש"ר לכל דבר. השופטת קבעה תוספת מאמץ בשיעור 60% מסכום שכר הטרחה שנפסק בסך כ-1.53 מיליון שקל, בנימוק כי תוספת זו תהווה תגמול ראוי בנסיבות העניין. היא ציינה כי מקובלת עליה טענת הכונס, לפיה הושקעה עבודה מאומצת בתיק, למרות העובדה כי המימוש עצמו בוצע בתקופה של חודשיים. (פש"ר 2481/08).