FDIC: יתכן שהבנק של בוימלגרין בארה"ב יידרש להון נוסף

הבנק הניו יורקי ליברטי פוינט, אשר הוקם לפני 4 שנים ע"י שעיה בוימלגרין קיבל הוראה מרשויות הפיקוח בארה"ב לחדול ממתן הלוואות מסוכנות ■ כ-23 מיליון דולר מההלוואות שניתנו לא שולמו מעל ל-90 יום

הבנק הניו יורקי ליברטי פוינט, אשר הוקם לפני 4 שנים ע"י שעיה בוימלגרין קיבל הוראה מרשויות הפיקוח בארה"ב לחדול ממתן הלוואות מסוכנות אותן חילק באופן נרחב. לבנק אשר ממוקם במנהטן רמה גבוהה של הלוואות אשר קיים בהן הסיכון לחדלות פרעון. על פי רשויות הפיקוח האמריקניות רמת הלימות ההון שלו נמוכה מזו הנדרשת על מנת לגבות את ההפסדים הנובעים מהלוואות שלא שולמו.

רוב תיק ההלוואות של הבנק מופנה לתחום הנדל"ן המסחרי, כך על פי הוראה שניתנה לבנק ב-16 ביולי, אשר פורסם לראשונה ביום ו' האחרון באתר הרשות הפדרלית לביטוח פקדונות (FDIC).

ליברטי פוינט אשר מפעיל סניף אחד במנהטן ושניים בברוקלין, קשור בקשר הדוק לקהילה החרדית בעיר. לבנק היו נכסים בשווי 222 מיליון דולר, 207 מיליון דולר בהפקדות ו-11.8 מיליון דולר הון עצמי בסיום הרבעון השני של 2009. יחס הלימות ההון שלו בסיום הרבעון עמד על 8.3%, רמה הנמוכה מדרישות המינימום של רשויות הפיקוח, כך שהרשות הפדרלית עשויה לדרוש מהבנק לגייס הון נוסף.

בנוסף, נראה כי בתיק ההשקעות של הבנק המסתכם בכ-182 מיליון דולר ישנם נכסים רבים המצויים במצב בעייתי. כ-13 מיליון דולר מההלוואות המגובות בערבויות של בתים מרוביי דיירים - נחשבות כהלוואות אשר הבנק אינו מקבל בעבורן החזרי הלוואות מעל ל-90 יום. עוד 10 מיליון דולר של הלוואות שהופנו לתחום הבנייה גם הן מוגדרות כהלוואות שלא שולמו מעל 90 יום. פעמים רבות הלוואות שכאלו מסיימות את חייהן כמחיקות שנאלץ המלווה להכיר בדוחותיו כהפסד.

היקף ההלוואות שאינן מוחזרות לבנק זינקו ליותר מפי שניים מן ההון העצמי של הבנק ופי שלוש מסך 7.1 מיליון הדולר אותן חזה הבנק כי יפסיד כתוצאה ממתן הלוואות.

אלו אינן הצרות היחידות של בוימלגרין שרק לאחרונה הודיע למחזיקי האג"ח של בוימלגרין קפיטל כי לא יוכל לעמוד בהחזרי הריבית למחזיקי אגרות החוב במועד.

נזכיר כי בחודש שעבר מכר בוימלגרין את החזקתו ב-12 ממלונות שרתון על מנת לנסות ולהקטין את חובותיו. נציין כי החזקותיו של בוימלגרין בארה"ב כוללות גם את המטה הישן של הבנק JP מורגן במנהטן אשר הוסב למלון דירות.