פז סולאר תקים שתי תחנות כוח סולאריות בקיבוץ שדה בוקר

מדובר בכניסה ראשונה של פז להקמת מתקנים סולאריים בינוניים (הספק של עד 5 מגאווט) בקרקעות של מושבים וקיבוצים ■ על-פי ההסכם פז סולאר תתכנן, תקים ותתפעל את השדה למשך 20 שנה

השוק הסולארי בישראל ממשיך לייצר עסקאות חדשות. חברת פז סולאר, הזרוע הסולארית של קבוצת פז, חתמה על הסכם לפיו תוכל להקים שתי תחנות כוח סולאריות בטכנולוגיה פוטו-וולטאית על שטחי קיבוץ שדה בוקר שהוקצו לכך, בהספק כולל של כ-10 מגאווט. מדובר בכניסה ראשונה של פז להקמת מתקנים סולאריים בינוניים (הספק של עד 5 מגאווט) בקרקעות של מושבים וקיבוצים.

על-פי ההסכם פז סולאר תתכנן, תקים ותתפעל את השדה למשך 20 שנה בעוד הקיבוץ יקצה לכך שטחים בהיקף של 200-300 דונם. הקמת התחנות תתאפשר לאחר פרסום התקנות לענין הקמת תחנות הכוח בהספק של 5 מגאוואט כדי לעודד ייצור חשמל והזרמתו לרשת החשמל הארצית, התקנות עתידות להבטיח ליזמים תשלומים קבועים למשך 20 שנה.

קיבוץ שדה בוקר ממוקם בשטחי רמת נגב ונחשב לאזור אופטימלי לתנאי קרינת שמש עבור מערכות סולאריות. השטחים סמוכים לשטחי מתחם אשלים, בו צפויה לקום תחנת כוח סולארית, שפז מתמודדת במכרז זה יחד עם Guascor הספרדית.

פז סולאר, בניהולו של יוגב גברי, הוקמה בתחילת השנה, תחת חטיבת התעשיות והשירותים, כחברה-בת בבעלות מלאה של פז, זאת במסגרתהאסטרטגיה להיכנס לתחום האנרגיות המתחדשות.

החברה נחשבת לאחת המובילות בשוק הסולארי, ובין השאר, מתכננת להתמודד גם במכרז לפריסת קולטים סולאריים בבסיסי צה"ל ב-2010.

בחודשים האחרונים מאז הקמתה עוסקת פז סולאר בשיווק והתקנת מערכות סולאריות לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, בין השאר, במתחמי תחנות הדלק של פז. מערכות אלה כוללות לוחות של תאים פוטו-וולטאיים ומערכות המרה המאפשרים ייצור חשמל באמצעות אנרגיית השמש והעברתו למערכת החשמל הארצית.

מערכות אלו ניתנות להתקנה על גגות של לקוחות מסחריים ופרטיים. פז מתכננת בשלב הראשון להקים מערכות סולאריות בכ-30 מתוך 265 תחנות הדלק של החברה.

מפז נמסר כי "הבחירה בשדה בוקר נעשתה משיקולי גיאוגרפיה, תנאי קרינה והעובדה שמצאנו שותף עסקי".

אריה וינד, מרכז המשק בשדה בוקר, מוסיף "מדובר במהלך משמעותי וכולי תקווה כי הרשויות יאפשרו הקמה מהירה של תחנות אלו. הבחירה בפז נעשתה כחלק מראייה ארוכת טווח".