רווחי שיא לקבוצת IDB בזכות ההשקעה בקרדיט סוויס

ברבעון השני IDB אחזקות רשמה רווח של 750 מ' ש' לעומת הפסד של 160 מ' ש' ברבעון המקביל אשתקד ■ חיים גבריאלי מונה לתפקיד מנכ"ל IDB אחזקות, ממחר ■ IDB אחזקקות מודיעה על דיבידנד של 270 מ' ש'

קבוצת אי.די.בי אחזקות דיווחה היום (ב') על רווחי שיא ברבעון השני ובמחצית הראשונה של שנת 2009. בסיכום המחצית הראשונה של 2009 רשמה IDB אחזקות רווח שיא של 1.2 מיליארד שקל ו-IDB פתוח רשמה רווח של 1.07 מיליארד שקל.

החברה דיווחה עוד כי חיים גבריאלי, מי שהיה יד ימינו של נוחי דנקנר ב-9 השנים האחרונות, מונה לתפקיד מנכ"ל IDB אחזקות. המינוי ייכנס לתוקף החל ממחר.

ברבעון השני של השנה IDB אחזקות רשמה רווח של 750 מיליון שקל לעומת הפסד של 160 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ו-IDB פתוח רשמה ברבעון השני רווח של 750 מיליון שקל לעומת הפסד של 127 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בעקבות הרווחיות הגבוהה החליט היום (ב'), דירקטוריון IDB אחזקות על חלוקת דיבידנד בסך של 270 מיליון שקל.

נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB, אמר היום בישיבת הדירקטוריון: "שיאו של המשבר הכלכלי היה בחצי השנה שמאוקטובר 2008 עד אמצע מרץ 2009, תקופה הכוללת את הרבעון הרביעי של 2008 ואת הרבעון הראשון של 2009. לעומת זאת, הרבעון השני של 2009 ותוצאותיו מסמנים את תחילת היציאה של העולם מן המשבר".

"מגזר הפיננסים, שהיה הראשון להיפגע במשבר, הוא גם המגזר הראשון שמתאושש ממנו. אני שמח על שהצלחנו לזהות את המגמה ועל שבחרנו בקרדיט סוויס כיעד השקעה נכון עבור קבוצת IDB. על השקעתנו בקרדיט סוויס אנו רושמים רווחיות גבוהה מאוד במחצית הראשונה של 2009. אנו רוחשים אמון רב בהנהלת קרדיט סוויס, במודל העסקי של הבנק ובאיתנותו הפיננסית הגדולה, ובכוונתנו להמשיך ולהגדיל את אחזקתנו בקרדיט סוויס ולהיות מבעלי המניות המובילים בבנק".

"ההכנה הקפדנית של קבוצת IDB לקראת המשבר לצד התבונה והזהירות של המנהלים הבכירים בקבוצה, הם שאיפשרו לנו לצלוח את תקופת השפל. גם כיום כפי שהיה לאורך כל תקופת המשבר - חברות הקבוצה נהנות מיתרות נזילות גבוהות ומחוסן פיננסי גבוה במיוחד, אשר ממצבות את קבוצת IDB בעמדה מיטבית לבחינת השקעות חדשות ולהמשך התרחבות וצמיחה".

אירועים מרכזיים בתקופת הדו"ח ולאחריו: רווח ממכירת מניות של קרדיט סוויס - נכון להיום מחזיקה כור ב-2.12% ממניות קרדיט סוויס ובכוונתה להגדיל את אחזקתה ולהיות אחד מבעלי המניות המובילים בבנק. בשנה החולפת רשמה כור רווח כולל של כ-2.57 מיליארד שקל בגין השקעתה בקרדיט סוויס.

מתחילת 2009 ההשקעה בקרדיט סוויס ייצרה לכור רווח כולל של כ-2 מיליארד שקל. ברבעון השני של 2009 ההשקעה בקרדיט סוויס ייצרה לכור רווח של כ-1.5 מיליארד שקל. לאחר סיום הרבעון מימשה כור חלק נוסף ממניותיה בקרדיט סוויס ברווח של כ-341 מיליון שקל. בנוסף, הרווח הגלום לכור בגין יתרת השקעתה הנוכחית בבנק עומד על כ-812 מיליון שקל.

החברה מציינת כי לכור יתרות נזילות משמעותיות ובנוסף מסגרות אשראי ייעודיות מבנקים זרים, מסוג נון-ריקורס, לרכישת מניות קרדיט סוויס. - כפי שדיווחה כור בעבר, בכוונתה להמשיך בביצוע ההשקעה בקרדיט סוויס תוך ניצול הזדמנויות רכישה ומכירה, בשים לב למצב השווקים ועל-פי הערכות החברה מעת לעת. במסגרת זאת, החליט דירקטוריון החברה באוגוסט 2009 על הגדלת מסגרת ההשקעה בקרדיט סוויס לסכום של עד 6 מיליארד שקל.