הרפורמה החשובה ביותר בשוק הסלולרי יוצאת לדרך

משרד התקשורת רוצה להפריד בין תשתית לתוכן בסלולר ■ היום מפרסם המשרד שימוע שמטרתו קבלת תגובות מהמפעילים והציבור על מנת לגבש באופן סופי את מתכונת ההסדרה

משרד התקשורת שוקל לעומק ביצוע אחת הרפורמות החשובות ביותר בשוק התקשורת בישראל - הפרדה מבנית בסלולר בין תשתית לתוכן, ויצירת מודל דומה לקיים בשוק הנייח. היום מפרסם המשרד שימוע שמטרתו קבלת תגובות מהמפעילים והציבור על מנת לגבש באופן סופי את מתכונת ההסדרה.

בפנייתו מבקש המשרד לבחון מהי עמדת הציבור לגבי מתכונת השימוש בפס רחב בסלולר, ותחת איזה מודל. האם במודל הקיים היום שבו החברות הסלולריות, הן אלו שמספקות בלעדית את התכנים, או שבאמצעות מודל ההפרדה בין תשתית לתוכן כך שהחברות הסלולריות לא יוכלו לשלוט בתוכן הסלולרי באופן בלעדי ולא יוכלו לנקוט אפליה כלפי שירותים שמתחרים בשירותים שהן מספקות.

נציין כי המודל שנבחן כעת, נבחן גם בעבר לפני כ - 4-5 שנים והמשרד אף פנה וביקש התייחסות החברות הסלולריות, אלא שבסופו של דבר המשרד החליט לא להעמיד את הסוגייה בראש סדר העדיפות שלו וכעת הוא חוזר אליה, לאחר שהבין שקיימת בעיה רצינית מאד לגבי השליטה שיכולות החברות הסלולריות להפעיל כלפי מי שמעוניין להשתמש בשירותים שלהן כצינור בלבד, תוך שימוש בתכנים מספקים מתחרים.

המודל הכי פשוט וכנראה שגם הכי יעיל הוא מודל ההפרדה המבנית שמבטיח שהחברה הסלולרית לא תוכל לספק תוכן סלולרי למנוייה אלא באמצעות חברת בת נפרדת. כך יווצר מצב שכמה וכמה מתחרים יתחרו על ליבו של הלקוח בדיוק כפי שהדבר נעשה בשוק בהנייח.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר: "בכוונתנו לבחון איזו הסדרה עשויה להרחיב את חופש הבחירה של הצרכן, ולהגביר את רווחתו בהיבטים שונים, וביניהם מחירי השירות ואיכותו, וזאת, בין היתר, באמצעות כניסת שחקנים נוספים לענף".