היום: משפט קצב ייפתח, בניזרי והירשזון ייכנסו לכלא

במשפט קצב תעיד ל' כיצד ביצע בה קצב מעשה מגונה ■ שלב ההוכחות יתנהל כולו בדלתיים סגורות, וגם העיתונאים לא יורשו להיכנס לאולם

הבוקר (ג') יחל שלב העדויות במשפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, המואשם בשני מעשי אונס ובעבירות מין נוספות במספר נשים שעבדו תחתיו.

ראשונה תעלה על דוכן העדים ל', עובדת בית הנשיא לשעבר, שקצב מואשם שביצע בה מעשים מגונים והטריד אותה מינית.

שלב ההוכחות יתנהל כולו בדלתיים סגורות, לפי החלטת השופטים ג'ורג' קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח, כאשר גם העיתונאים לא יורשו להיכנס לאולם.

בית המשפט צפוי להתיר בדיעבד לפרסם חלק מהעדויות, לאחר שיימחקו מהן החלקים העלולים לפגוע במתלוננות ובצנעת הפרט שלהן.

נשיקה בצוואר

קצב מואשם בשני מעשי אונס ובמעשה מגונה בכוח בא' ממשרד התיירות; הטרדה מינית של ה' מלשכת הנשיא; מעשה מגונה והטרדה מינית של ל' מלשכת הנשיא; וכן בהטרדת עד ושיבוש הליכי משפט ביחס אליו.

כפי שנחשף ב"גלובס", למרות שהאישומים החמורים ביותר נוגעים לא' ממשרד התיירות, היא צפויה להעיד אחרונה במשפט, וזאת בהתאם להסכמה בין התביעה לסניגורים הנובעת מטעמים פרקטיים.

בכתב האישום נטען של' (28), שעבדה במשכן הנשיא ב-2005, נפגשה עם קצב כדי לארגן לו את מסיבת יום הולדתו ה-60. לפי הנטען, קצב נהג לומר לה שהיא חמודה, בעלת עיניים יפות, "נראית יפה היום" ו"לבושה יפה".

ל', לפי כתב האישום, הסתייגה מהאמירות וניסתה לשנות את נושא השיחה. ביום המסיבה אמר לה קצב ש"מגיע לו חיבוק". הוא חיבק אותה ממושכות מלפנים וביקש ממנה לחבקו בחוזקה, תוך שהוא מצמיד את גופו לגופה ומנסה לרחרח את צווארה לשם גירוי מיני. ל' המופתעת נבהלה ועזבה בסערה את הלשכה.

בהזדמנות אחרת, כך נטען, חיבק אותה מלפנים באופן דומה. לפי כתב האישום, לאחר שמסרה עדות במשטרה ב-2006, הטריד אותה קצב בשאלות על תוכן עדותה וניסה להתאים את גרסתה לשלו. הוא אמר לה שנישק אותה כאות הוקרה על עבודתה הקשה באותה תקופה וכמחווה נוכח הערכתו אליה.

(תפ"ח 1015/09).

בניזרי והירשזון ייכנסו היום לכלא

מערכת המשפט יכולה לרשום לעצמה הבוקר שני הישגים גדולים, עם כניסתם של שני נבחרי ציבור לכלא, לאחר שהורשעו בעבירות שביצעו בעודם מכהנים. השר לשעבר שלמה בניזרי ייכנס הבוקר ל-4 שנות מאסר בכלא מעשיהו, בעוד שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון ייכנס מעט אחריו ל-5.5 שנות מאסר בכלא חרמון.

בניזרי ניסה לתאר את תחושתו זמן קצר לפני שהוא נכנס מאחורי סורג ובריח. "אני מרגיש כמו אדם שנשלח לגלות על לא עוול בכפו", הסביר מחוץ לביתו בירושלים. בניזרי סיפר כי בניו לא ילוו אותו ברגעים הקשים בדרך אל הכלא. "הילדים שלי לא יראו את אבא שלהם נכנס לכלא", נימק.

הירשזון צפוי לחלוק תא בכלא חרמון עם עוד שלושה אסירים. הוא ישתלב באחד מהתפקידים הרבים שממלאים האסירים בכלא, בין אם בתפקידי מטבח או בתפקיד הוראה. בנו, שליווה אותו לכל אורך המשפט, מלווה אותו גם לשערי הכלא - אחרי שהשניים יצאו מביתו של הירשזון הבוקר ברמת-אביב. שכניו של הירשזון סיפרו הבוקר כי הוא היה דמות אהובה בשכונה בה התגורר.