כצמן מעוניין להרחיב הפורטפוליו לגרמניה - מתעניין בדויסבורג

חברת הנדל"ן הקטנה מחזיקה בנכסים טובים, אך נקלעה למשבר בעקבות הפרת תנאי הלוואה לבנק RBS ■ משרד מ. פירון מציע כעת למשקיעים להיכנס לחברה במסגרת הסדר חוב כולל

חברת גזית USA, מקבוצת גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל היא בין רשימה ארוכה של כ-10 מתעניינים בנכסי חברת דויסבורג שהוצעו למכירה לאחר שהחברה נקלעה לקשיים. דויסבורג היא חברה פרטית הרשומה בלוקסמבורג ומחזיקה בנכסים מניבים בגרמניה.

בין המתעניינים בחברה ניתן למנות את אבי שחר, חברת יורופורט, קבוצת הולמרק, Belternd, ניו-הורייזן ועוד. במסגרת הכנסת משקיע חדש לחברה, הבנק המלווה מוכן מצידו שלא לבחון את ה-LTV (היחס בין ההלוואה לערך הנכס) במשך שנתיים ולאחר מכן הוא יעמוד על סך של 80%.

דויסבורג, שגייסה לפני כשנתיים 60 מיליון שקל, הייתה בעבר בשליטת דויד המלבורגר, אך השליטה כבר לא בידיו לאחר שלא עמד בהחזר החוב בזמן למחזיקי האג"ח. לפני מספר חודשים הוקמה נציגות המנהלת משא ומתן עם הבנק המלווה במטרה להגיע להסדר חוב כולל תוך הכנסת משקיע חדש לחברה.

דויסבורג מחזיקה ב-21 נכסים מניבים בגרמניה, שנרכשו בעלות כוללת של 77 מיליון אירו. התזרים מהנכסים טוב, אך הצרות החלו בעקבות ירידת שוויים בעקבות המשבר. ההפחתות יצרו עבור בנק RBS טענה להפרה של תנאי ההלוואה שנטלה בגובה של 57.7 מיליון אירו והוא איים במימוש הנכסים.

המשקיע החדש נדרש להזרים 2.5 מיליון אירו לצורך הפחתת קרן ההלוואה. מיליון אירו נוספים ישולמו לבנק על חשבון קרן ההלוואה ב-12 תשלומים רבעוניים מתוך התזרים החופשי שיווצר לחברה בשוטף לאורך חיי ההלוואה.

נאמן האג"ח הוא רו"ח יוסי רזניק ממשרד רזניק-פז-נבו ועורכי הדין שמייצגים את מחזיקי האג"ח הם דן אלון ורון בר-ניר ממשרד מ. פירון.