טרייביטש מכניס את היד לכיס: יזרים 15 מיליון שקל לטיב טעם

הסכום יוזרם באמצעות רכישת כתבי אופציה של החברה שבאמצעותם החברה מבקשת לגייס 60 מיליון שקל ■ לחברה גירעון בהון החוזר של 241 מיליון שקל

קובי טרייביטש מכניס את היד לכיס: טרייביטש, המחזיק ב-40.8% ממניות טיב טעם , הודיע כי יזרים לחברה סכום של 15 מיליון שקל בדרך של רכישת כתבי אופציה. בכוונת החברה לנסות ולגייס 60 מיליון שקל באמצעות הנפקת כתבי אופציה לבעלי המניות וזאת כחלק מניסיונה להתמודד עם הגירעון בהון החוזר של החברה העומד על 241 מיליון שקל. טיב טעם אמורה לשלם ב-30 לנובמבר הקרוב אג"ח בהיקף של 32 מיליון שקל.

טרייביטש מצדו הודיע, כאמור, כי אם יונפקו כתבי אופציה, הוא יממש אותם בסכום של 15 מיליון שקל.

לפי שעה אין ביטחון כי טיב טעם תצליח לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות, לרבות פירעון האג"ח. "המשך עמידתה של החברה בהתחייבויותיה השוטפות, לרבות התחייבות לפירעון אגרות החוב ב-30 בנובמבר 2009, מותנית בהמשך העמדת והרחבת מסגרות האשראי על-ידי התאגידים הבנקאיים ובהצלחת החברה במימוש תוכניותיה העסקיות", מציינת החברה במסגרת דיווח לבורסה אודות תוצאות הרבעון השני.

במקביל, מנהלת החברה מגעים עם הבנקים בניסיון להגיע להסדר פריסת חובות שבמסגרתו החברה תקבל דחייה בפירעון תשלומי ההלוואות לזמן קצר והחובות לזמן ארוך יהוו את עיקר החוב. לדברי החברה, היא קיבלה הסכמה עקרונית מהבנקים להסדר כזה.

טיב טעם מפעילה רשת חנויות תחת המותג טיב טעם ופעילה בתחום ייצור ויבוא של מוצרי מזון, בעיקר באמצעות מפעלי הבשר שבהם היא מחזיקה. החברה חתמה את הרבעון עם ירידה של 3% בהכנסות שהסתכמו ב-262.4 מיליון שקל, לעומתה כנסות של 270.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-6.4 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 6.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. שיעור הרווח התפעולי נותר ללא שינוי ועמד על 2.4%. בשורה התחתונה רשמה החברה ברבעון רווח של 45 אלף שקל, לעומת הפסד של 2.84 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

מחזור המכירות של רשת חנויות טיב טעם רשם ברבעון גידול של 1% בלבד והסתכם ב-213.6 מיליון שקל, לעומת 211.4 מיליון שקל הכנסות בתקופה המקבילה. פעילות הרשת מניבה רווח תפעולי נמוך במיוחד שהסתכם ב-5.4 מיליון שקל והיווה 2.54% מהמחזור בלבד.

[לאתר האג"ח]