בנק הדם בדרום אפריקה האריך את ההסכם עם אילקס מדיקל

החברה הישראלית תיהנה מהכנסות שנתיות של 70 מיליון שקל בעקבות העסקה ■ ההיקף השנתי של ההסכם עומד על כ-70 מיליון שקל, כך שניתן להעריך את שווי החוזה כולו בכ-350 מיליון שקל

הסכם השיווק של חברת אילקס מדיקל עם בנק הדם של דרום אפריקה הוארך ב-5 שנים נוספות. ההיקף השנתי של ההסכם עומד על כ-70 מיליון שקל, כך שניתן להעריך את שווי החוזה כולו בכ-350 מיליון שקל.

אילקס מדיקל משווקת לבנק הדם בדרום אפריקה מכשירים וערכות לזיהוי בעזרת בדיקות דם של נגיפים מסוגים שונים, בין היתר לאיידס וצהבת. החברה נסחרת בתל-אביב לפי שווי של 300 מיליון שקל.

גם טיפול נמרץ

הבדיקות הן מתוצרת חברת Chiron מקבוצת נוברטיס, אשר אילקס משמשת כנציגתה. לדברי החברה, חשיבותה של הזמנה זו היא בהמשך ביסוס מעמדה הדומיננטי של אילקס מדיקל בדרום אפריקה. החברה פועלת במדינה זו גם בתחום המוצרים לטיפול נמרץ, ולדבריה מחזיקה בנתח של 55% משוק זה.

ד"ר משה בן-שאול, מנכ"ל אילקס מדיקל, אמר כי הארכת החוזה מעידה על שביעות הרצון של הלקוחה וכי עם מרבית לקוחות החברה הוארכו כבר חוזים מספר פעמים.

בשבוע שעבר פרסמה אילקס מדיקל את תוצאותיה הכספיות לסיכום המחצית הראשונה והרבעון השני של 2009. במסגרת זו היא דיווחה על המשך גידול בהכנסות וברווחים. הכנסות החברה ברבעון השני של 2009 עלו בכ-26.6% והסתכמו בכ-61.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-48.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה קפץ ברבעון בכ-128% לכ-8.4 מיליון שקל, לעומת כ-3.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.