אובמה "ממליץ בחום" לאמריקנים להתחסן מפני שפעת החזירים

אמר כי תוכנית החיסונים צפויה להתחיל באוקטובר ■ עד כה נדבקו כמיליון אמריקנים וכ-500 מהם מתו ■ ברחבי העולם מתו עד כה כ-2,000 בני אדם כתוצאה מהמחלה ■ מניות החברות המפתחות חיסונים זינקו

עם התגברות מגפת שפעת החזירים לקראת עונת הסתיו התכנסו הערב (ג') נשיא ארה"ב, ברק אובמה ובכירי מערכת הבריאות בארה"ב לדון בנושא המוכנות הלאומית לשפעת. בהמשך להתכנסות אמר הנשיא במסיבת עיתונאים כי הממשל מכין את עצמו בכל הרמות, אך על כל העם להשתתף במאמץ וקרא לאמריקנים לנקוט באמצעי הגנה ולגשת להתחסן מפני המחלה אשר עלולה להיות קטלנית. "אני לא רוצה להפחיד אף אחד, אבל אני רוצה שכולנו ניהיה מוכנים" אמר אובמה והכריז כי תוכנית החיסונים תחל בקרוב.

המגפה העולמית של שפעת החזירים החלה בחודש אפריל ובה נדבקו עד כה כמיליון אמריקנים ומתו כ-500 מהם. ברחבי העולם מתו עד כה כ-2,000 בני אדם כתוצאה מהמחלה. הגורמים הרפואיים מתכוננים לעלייה בכמות החולים במהלך חודשי הסתיו והחורף הקרבים. ובאחד הדו"חות שפרסם הבית הלבן ושנערך ע"י פאנל מומחים עלה ההערכה כי יותר ממחצית מאוכלוסיית ארה"ב עלולה להידבק בשפעת במהלך המגפה.

פיתוח החיסון למחלה מתקדם ועל פי ההערכות הוא יהיה מוכן עד חודש אוקטובר. הנשיא אמר כי החיסון כנגד נגיף ה-H1N1, שמה הרפואי של שפעת החזירים, יהיה בהתנדבות אך הוא "מומלץ בחום". הנשיא קרא לאזרחים לשמור על היגיינה מיירבית ולהישאר בבית במידה ונדבקים "אני יודע שזה פשוט - אך זה עובד".

על רקע דברי הנשיא בלטו הערב לחיוב מניותיהן של החברות המפתחות חיסונים ובהן מניית סינובק ביוטק (סימול: SVA ) שעלתה בכ-12%, ונובה ווקס (סימול: NVAX) שעלתה בכ-10%. נזכיר כי גם בישראל מצויה חברת ביונדווקס במרוץ לחיסון כנגד כל סוגי השפעות.