דיווח: ישראל היא האחראית להיעלמותה של הספינה הרוסית

גורם באיחוד האירופי מעריך כי ישראל העלימה את הספינה "ארקטיק סי" בחודש שעבר ■ על פי הדיווחים, פיראטים השתלטו על הספינה שהיתה בדרכה להעביר נשק לאיראן או לסוריה

פיראטים או סוכני מוסד ישראלים? גורם באיחוד האירופי מעריך כי ישראל היא האחראית להיעלמותה של ספינת המשא הרוסית "ארקטיק סי" בחודש שעבר שהתגלתה מצפון לשבדיה, כך פרסם המגזין האמריקני "טיים". על פי הערכות, הספינה הייתה בדרכה להעביר נשק לאיראן או לסוריה.

הממונה מטעם האיחוד לענייני פיראטים, האדמירל טרמו קאוטס, אמר כי התנהגותה המוזרה של רוסיה לאחר גילוי הספינה רק מחזקת את הטענה שעל סיפונה היה משלוח של טילים. עוד מוסיף האדמירל כי ההסבר שמספקים הרוסים להיעלמותו של כלי השייט אינו הגיוני כלל וכי יירוט ישראלי הוא הסבר הגיוני יותר.

לפני שבועיים דווח על פרסומים בכלי התקשורת ברוסיה לפיהם ישראל הנחתה פיראטים להשתלט על הספינה הרוסית. על פי הדיווחים, על הספינה היו טילי שיוט מתקדמים שיועדו להגיע לאיראן וכי אנשי המוסד הישראלי שלחו והנחו את הפיראטים להשתלט על האונייה, וכן הורו להם להיפטר ממטען הטילים.

לאחר מספר ימים בהם הייתה הספינה תחת שליטת הפיראטים, הצליחו להשתלט עליה אנשי חיל הים הרוסי, ודיווחו כי שלושה מהחוטפים לא זוהו כבעלי אזרחות כלשהי. רוסיה הכחישה את כל הידיעות בנושא.