נוסטלגיה לקופפרמן

במוזיאון לבנקאות ונוסטלגיה של בנק דיסקונט תיפתח בשבוע הבא תערוכה של האמן המנוח משה קופפרמן

בחלל האמנות של "הרצללילבלום" - מרכז המבקרים שחנך לפני מספר חודשים בנק דיסקונט, המוגדר כמוזיאון לבנקאות ונוסטלגיה, תיפתח בשבוע הבא תערוכת עבודות על נייר של האמן המנוח משה קופפרמן. לצד עבודות של קופפרמן מאוסף בנק דיסקונט, יוצגו עבודות בהשאלה מאוסף קופפרמן בקיבוץ לוחמי הגטאות, שאותו מנהלת עמותה העוסקת בשימור מורשתו האמנותית של הצייר, חתן פרס ישראל לציור לשנת 2000, שהלך לעולמו ב-2003.

משה קופפרמן / צלם יחצ

עבודה של קופפרמן

"באוסף בנק דיסקונט מצויות שש עבודות של קופפרמן, שהמוקדמת ביניהן, משנת 1965 נרכשה באותה שנה עצמה", כותב על התערוכה האוצר יונה פישר, ממנהלי אוסף קופפרמן ומבכירי האוצרים בארץ. "העבודות המוצגות כאן מכוונות אותנו אל פן אינטימי, אולי האינטימי ביותר, באישיותו היוצרת של משה קופפרמן, בכולן נמצא כובד ראש וקלילות, הקפדה והשתחררות ולבטח יותר התמוגגות מאשר התמודדות. כאילו הקל בהן, במשקל ובאחריות שבה נשא וכלפיה התחייב במכלול עבודתו".

שולמית נוס, אוצרת אוסף דיסקונט, מציינת כי חללי האמנות ב"הרצללילנבלום" נועדו לשמש במה לשלוש, ארבע תערוכות בשנה של אמנות ישראלית. בכל אחת מהן בכוונתה להציג עבודות מאוסף האמנות של הבנק ולהתמקד בהיבט מסויים בעבודת האמנים באמצעות יצירות מושאלות. *

הפתיחה ביום ה' 10.9, 20.00, "הרצלילנבלום", הרצל 13, פינת לילנבלום 26 תל אביב. הכניסה חופשית