מקאן, שלמור ואדלר מתמודדים על תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו

התקציב, המטופל כיום באדלר-חומסקי&ורשבסקי, הוא בהיקף של 22 מיליון שקל ■ פגישת היכרות נערכה עם נציגי שלמור ועם נציגי מקאן, שכבר ערכו להנהלת טורנדו פרזנטציה

משרדי הפרסום מקאן-אריקסון, שלמור-אבנון-עמיחי ואדלר-חומסקי&ורשבסקי מתמודדים על תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו - כך נודע ל"גלובס".

הנהלת טורנדו נפגשה עד עתה עם נציגי שלמור לפגישת היכרות, ועם נציגי מקאן, שהציגו לטורנדו פרזנטציה מלאה. בעתיד הקרוב צפויים נציגי טורנדו להיפגש גם עם ראובן אדלר ואייל חומסקי, בעלי אדלר-חומסקי כדי לדון עימם על הטיפול בתקציב.

על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום עמד תקציב הפרסום של קבוצת טורנדו ב-2008 על כ-22 מיליון שקל במחירים ריאלים.

תקציב הפרסום של טורנדו מטופל באדלר-חומסקי מזה כשנתיים, והיה אחד מהזרזים המשמעותיים בגידול של המשרד, הן מבחינה תקציבית והן מבחינת תפיסת הקריאייטיב של המשרד בענף. המשרד קיבל את התקציב לאחר שהתנהל כתקציב קטן יחסית במשך 6 שנים במקאן-אריקסון.

במקאן לא השלימו בקלות עם מעבר התקציב, וחודשים ספורים לאחר המעבר הוצעה להנהלת טורנדו על-ידי מקאן הצעה מסחרית מפתה. טורנדו מבחינתה פנתה לאדלר-חומסקי להשוות את ההצעה. רשמית טענו באדלר-חומסקי כי הם סירבו להצעה, ובכל זאת התקציב נותר אצלם. אך עד היום טוענים בענף כי טורנדו הוא אחד התקציבים הלא רווחיים שיש לאדלר בעטיה של אותה פרשה.

העילה הרשמית למשבר בין אדלר-חומסקי לקבוצת טורנדו, היא המהלך שנקט אדלר-חומסקי במסגרתו קיבל לטיפולו את תקציב הפרסום של אלקטרה סחר, לרבות המותגים שקם אלקטריק וסוני אריקסון. תקציב הפרסום של מזגני אלקטרה אמנם נותר ב-JWT ישראל, אך זה כנראה לא סיפק את אנשי טורנדו, שחשים שיש ניגוד אינטרסים.

על פי הערכות, לא מן הנמנע שבאדלר לקחו בחשבון אפשרות שהתקציב יעזוב, אך העדיפו להמיר תקציב לא מאוד ריווחי בכזה שעשוי להיות רווחי יותר.

עם זאת מוקדם להספיד את אדלר-חומסקי בכל הנוגע לטיפול בתקציב. מנכ"ל ובעלי טורנדו, רונן בזזי, נחשב לאיש עסקים ממולח שמיטיב למקסם לטובתו סיטואציות שונות. בענף יש שמעריכים שבדיוק כפי שהשתמש בעבר בהצעה של מקאן כדי לנסות להיטיב את תנאיו באדלר, כך הוא מנצל את הסיטואציה שנוצרה עם אלקטרה כדי להיטיב את תנאיו גם עתה.

עם זאת, אחרים סבורים שבשלב זה של המהלך בזזי הלך רחוק מדי, מה שיוביל בכל מקרה לפרידה מאדלר-חומסקי. לפי אותם מקורות בזזי מניח שכל הצעה מסחרית שיקבל אצל אחד מהמשרדים הגדולים - תושווה אצל אחרים, ולכן הוא יחפש גם חיבור מקצועי חזק. *