ADP: כ-298 אלף משרות נגרעו באוגוסט במגזר הפרטי בארה"ב

זאת, לעומת קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט שצפה כי ייגרעו 250 אלף משרות במגזר, בהמשך לקיטון של 371 אלף משרות בחודש יולי ■ הנתון מקדים ביומיים את דו"ח התעסוקה הממשלתי

לפני פתיחת המסחר בוול סטריט פורסם נתון ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש אוגוסט. עפ"י הדו"ח, 298 אלף משרות נגרעו מהמגזר באוגוסט, זאת לעומת קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט שצפה כי ייגרעו 250 אלף משרות במגזר. הנתון ממשיך את הגמת הקיטון שחלה ביולי של 360 אלף משרות, נתון זה עודכן היום לעומת הנתון שפורסם בחודש שעבר שהצביע על ירידה של 371 אלף במספר המועסקים ביולי.

נתון ה-ADP מגיע יומיים לפני דו"ח התעסוקה הממשלתי שצפוי ביום שישי הקרוב. הנתון מהיום מספק תמונה ראשונה על מצב התעסוקה במשק האמריקני.

"נתון ה-ADP מהיום נכנס תחת הקטגוריה של 'הרע במיעוטו', היקף המשרות אמנם יורד, אך מה שיותר משמעותי הוא שהוא צפוי להמשיך דרכו מטה בחודשים הקרובים". אמר ג'ואל פרקן, יו"ר חברת הייעוץ מאקרואקונומיקס. "את התמונה האמיתית נקבל ביום שישי". הוסיף.

בנוסף פורסם היום כי מספר הבקשות לקבלת משכנתאות ירדו בשבוע שעבר ב-2.2% לעומת מספר הבקשות שהוגשו בשבוע שקדם לו, זאת למרות שהריבית על המשכנתאות השתפרה במקצת השבוע. כך על פי נתוני איגוד בנקי המשכנתאות בארה"ב. הירידה בין השבוע האחרון לזה שקדם לא מסמנת נקודת מפנה מאחר שבצמד השבועות הקודם נרשמה עלייה של 7.5% בביקושים.

לעומת מספר הבקשות למשכנתא שהוגשו בתקופה המקבילה ב-2008 נרשמה ב-28 באוגוסט ירידה של 22.7%.

ב-17:00 שעון ישראל פורסם נתון ההזמנות ממפעלים לחודש יולי שהצביע על עלייה של 1.3% לעומת צפי לעלייה של 2.2%. הזמנות המפעלים לחודש יוני תוקנו וסימנו עלייה של 0.9% לעומת הנתון הקודם שעמד על עלייה של 0.4% ביוני.