הונאת פונזי בלבנון: איש עסקים עקץ את החיזבאללה ב-700 מיליון דולר

סלאח עז א-דין, בכיר בקהילה השיעית, נעצר בלבנון בחשד להונאת פונזי בהיקף של מאות מיליוני דולרים ■ מקור בחיזבאללה: "מדובר באסון לכל האזרחים - קטסטרופה של ממש"

השיעים בלבנון בוודאי לא ציפו לזה במהלך חודש הרמאדן: איש עסקים, בכיר בקהילה השיעית, נעצר בלבנון בחשד להונאת פונזי ענקית בהיקף של מאות מיליוני דולרים עבור עשירי הקהילה השיעית. כך מדווחות סוכניות הידיעות הזרות.

האיש, סלאח עז א-דין, מקורב לחיזבאללה, נעצר לאחר שביקש להיות מוכרז כפושט רגל ועורר סערה במדינה, השסועה גם כך בין הפלגים השונים. על-פי החשד, איש העסקים וכמה אזרחים קטארים השקיעו כ-700 מיליון דולר בשמם של אנשי עסקים שיעים המקורבים לחיזבאללה.

התקשורת הלבנונית העניקה לסלאח עז א-דין את הכינוי "מיידוף של לבנון", על שמו של ברנרד מיידוף שהואשם בהונאה בהיקף של 50 מיליארד דולר ונשלח ל-150 שנה בכלא. סלאח עז א-דין מתגורר בכפר מאר-אוב שבדרום לבנון.

גורמים משפטיים בלבנון אישרו את הידיעה ומסרו כי א-דין נמצא תחת חקיקה בחשד להונאה של מזומן והמחאות. "עז א-דין עשה את ההונאה כאיש פרטי - הוא לא ייצג בנק השקעות או מוסד פיננסי כלשהו".

מקור בחיזבאללה אישר כי חברי הארגון הפסידו כסף כתוצאה מהמעשים של עז א-דין. "מדובר באסון לכל האזרחים, זאת קטסטרופה".

החשש המרכזי הוא שכספים, שהופקדו על-ידי עז א-דין גם מחוץ ללבנון, "התאיידו" לאחר שהשתמש בכספים ה"טריים" על מנת לשלם ריבית - "תרגיל" דומה להונאת הענק של ברני מיידוף האמריקני, שנחשפה בדצמבר אשתקד.