איל גבאי: צינון של 3 שנים לנושאי משרות בכירים ומצנח זהב

מנכ"ל משרד ראש הממשלה בפורום המנכ"לים של המי"ל: "יסקלו אותי באבנים אם אעלה את ההצעה הזו. אנשים יגידו מה פתאום לתת למנכ"ל משכורת שלוש שנים כשהוא יושב בבית"

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, הביע היום אי שביעות רצון מהחוק הקיים על פיו נושאי משרות בכירות בשירות הציבורי נדרשים לשנת צינון אחת מסוף כהונתם ועד לתחילת עבודתם במגזר הפרטי על מנת להימנע ממקרים של ניגוד עניינים, והציע פתרון משלו לסוגייה הבעייתית: "אם המדינה היתה אמיצה, והיא לא", אמר גבאי בנאום שנשא בפני פורום המנכ"לים של המיל' (המרכז הישראלי לניהול), "היו נושאי משרות בכירות שפרשו מהשירות הציבורי זוכים למצנח זהב ושלוש שנים צינון".

גבאי הוסיף כי "יסקלו אותי באבנים אם אעלה את ההצעה הזו. אנשים יגידו מה פתאום לתת למנכ"ל משכורת שלוש שנים כשהוא יושב בבית".

עם זאת סייג גבאי את דבריו ואמר כי כשבוחנים לאחור את הפקידות הבכירה של האוצר ובודקים את דו"חות מבקר המדינה, עד היום לא היו מקרים מובהקים של בעיתיות עם פקידים בכירים שפרשו".

גבאי התייחס גם למאמצי משרד ראש הממשלה לתווך בין משרד האוצר לבנק ישראל סביב סוגיית חוק בנק ישראל. הוא תקף באופן גורף את הנוהל למנות שופט עליון בדימוס לעמוד בראש כל ועדה ציבורית במדינה ובפרט את ההחלטה למנות את השופט העליון בדימוס דב לוין, לעמוד בראשות הוועדה הציבורית לבחינת התיקון לחוק בנק ישראל. "מה שופט בדימוס מה שייך לעסק? שופט בדימוס ניהל שני אנשים והוא יחליט מי יהיה מנכ"ל? נציב שירות המדינה לפחות מבין את המטריה, צריך סינון של מי שיודע להעריך את התפקיד. בנק הפועלים הקים ועדת איתור למנכ"ל ולא שמעתי שאמרו לשרי אריסון למנות שופט בדימוס למצוא מנכ"ל. זה הפתרון וזה מה שמציעים לכל בעיה במגזר הממשלתי".

גבאי אמר כי זה טבעי שיש "מלחמות על טריטוריות בין משרדים, על תפיסות עולם, על פוליטיקה. יש מתח מובנה בין שני משרדים והדיונים יכולים להגיע לטונים מאוד גבוהים.
בסופו של דבר איפה נדרש ראש הממשלה?כאשר יש מתח בין שני גופים והם לא מסוגלים להגיע להחלטה ואז חייב ראש הממשלה להיכנס ולפתור את הבעיה, אחרת שני הגופים ינהלו מלחמת גרילה על פני עשרה גורמים אחרים".