הערכות: לא יאושר מינוי דורון כהן למנהל רשות החברות

זאת בשל מעורבותו הפוליטית וקרבתו לשר האוצר ולגורמים נוספים ■ שטייניץ ייאבק על המינוי

מינויו של דורון כהן למנהל רשות החברות הממשלתיות מוטל בספק: במשרד ראש הממשלה גוברות ההערכות כי היועץ המשפטי לממשלה לא יאשר את מינויו של כהן, שעליו המליצה ועדת האיתור שמינה שר האוצר. בכיר במשרד ראש הממשלה אמר היום ל"גלובס" כי במשרד מעריכים כי היועמ"ש, מני מזוז, ייאלץ לפסול את מינויו של כהן בשל מעורבותו הפוליטית וקרבתו לשר האוצר, יובל שטייניץ. לטענת הגורם, כהן מעורב פוליטית עם גורמים נוספים, דבר שיגרום לפסילתו לשמש כמנהל רשות החברות.

בימים האחרונים מרבים גורמים בלשכת ראש הממשלה להתבטא נגד מינויו של כהן לתפקיד וחלקם אף הצהירו כי יעשו ניסיונות לטרפד את המהלך. בהודעה שיצאה אמש מלשכת ראש הממשלה נכתב כי "לראש הממשלה אין שום טענות נגד מינויו של דורון כהן למנהל רשות החברות הממשלתיות, והוא סבור כי מדובר במועמד מצוין".

שטייניץ ייאבק על המינוי

בתגובה להערכות במשרד ראש הממשלה כי המינוי לא יאושר על ידי היועץ המשפטי, מסר היום דובר משרד המשפטים, משה כהן, בשם היועץ המשפטי לממשלה, בתגובה כי "הליך הבחינה טרם הסתיים. כמקובל בנוגע לכל מינוי המגיע לאישור הממשלה, העניין נבחן על ידי הגורמים הרלוונטיים במשרד המשפטים, בשיתוף עם נציבות שירות המדינה".

לפי שעה לא צפוי מינויו של כהן לקבל את אישור הממשלה. הנושא אינו מופיע על סדר יומה של הממשלה בישיבתה הקרובה ביום ראשון.

בסביבתו של שטייניץ מוסיפים לומר כי שר האוצר נחוש בדעתו למנות את כהן לתפקיד ובכוונתו להיאבק על המינוי.