לא מרוצה מהדירוג? וורן באפט שוב מדלל אחזקתו במודי'ס

בעל השליטה בחברת האחזקות ברקשייר האתווי מכר כ-800 אלף מניות סוכנות הדירוג שברשותו, זאת לאחר שבסוף יולי מכר 8 מיליון מניות מודי'ס ודילל אחזקתו ל-17% מ-20.4%

בפעם השנייה בחודשיי האחרונים, המשקיע האגדי וורן באפט, בעל השליטה בחברת האחזקות ברקשייר האתווי , מדלל אחזקתו בסוכנות הדירוג מודי'ס .

לאחר שמכר בסוף יולי 8 מיליון מניות ודילל אחזקתו ל-16.98% מ-20.4%, המיליארדר ביצע לאחרונה דילול של עוד 794 אלף מניות במספר מכירות בבורסה האמריקנית מוקדם יותר השבוע, וירד לאחזקה של 16.6% בלבד. באפט מכר את המניות במחיר של 26.3-27.74 דולר למניה - גבוה בכ-15% ממחירה בשוק.

באפט ספג בשנה האחרונה ביקורות רבות על אחזקתו בסוכנות הדירוג, שעלולה להתפרש, ואכן התפרשה בידי רבים כניגוד עניינים. זאת, לצד העובדה שסוכנות הדירוג העניקה דירוג גבוה יחסית לאגרות חוב מגובות משכנתא - מה שלימים התברר כמהלך לא חכם.

נזכיר, כי בסוף יולי ברקשייר התאוויי הקטינה אחזקתה במודי'ס מ-20.4% ל-16.98%, ע"י מכירה, של 8 מיליון מניות מודי'ס. שלושה חודשים לפני כן הסוכנות הורידה את דירוג AAA שהעניקה לברקשייר.

באסיפת בעלי המניות השנתית של ברקשייר ב-2 במאי השנה אמר באפט על מודי'ס כי לדעתו, "הם לא היו היחידים שלא הצליחו לראות מה עומד לקרות". הוא הוסיף כי מכיוון שרק מספר קטן של חברות עוסקות בדירוג אשראי, ומכיוון שפעילות זו דורשת מעט הון, "יש לה את מרכיבי הבסיס של עסק טוב למדי. קרוב לוודאי שהיא לא תחזור להיקף העסקים הקודם שלה במשך תקופה ארוכה בתחומים מסוימים של שוקי ההון".