חבר ה'פד' פישר: "צפויה תקופה ממושכת של צמיחה איטית"

ריצ'רד פישר, שנחשב לאחד מחברי ה'פד' הפסימיים ביותר, מכין את הקרקע להתאוששות כלכלית איטית שתלווה באבטלה גבוהה

"אנו עומדים בפני תקופה ממושכת של צמיחה כלכלית איטית ואבטלה גבוהה". כך מעריך ריצ'רד פישר, ראש שלוחת הפדרל ריזרב בדאלאס, טקסס. פישר נשא דברים באוניברסיטת קליפורניה ואמר כי ההתאוששות הכלכלית צפויה להיות איטית ותיארך זמן רב.

"העסקים ימשיכו לקצץ בתקציבים כדי לנסות לשמור על הרווחיות שלהם", הוסיף פישר. "הם ימשיכו להתמקד בקיצוץ הוצאות, מה שיוביל למהלכים מכאיבים של פיטורי עובדים. ייקח זמן עד שנחזור למסלול יצירת מקומות העבודה".

בשנה האחרונה השיק ה'פד' שורה של תכניות שמטרתם להקל על המחנק בשווקים הפיננסים. ל'פד' 3 תכניות מרכזיות: רכישת אג"ח ממשלתיות בהיקף 300 מיליארד דולר, רכישת ניירות ערך מגובי משכנתאות ב-1.25 טריליון דולר ורכישת ני"ע של חברות המשכנתאות הממשלתיות פרדי-מק ופאני-מיי.

חלק מחברי ה'פד', כגון ג'פרי לאקר וג'יימס בולרד, סבורים כי ה'פד' לא צריך להשלים את רכישת ני"ע מגובי המשכנתאות בעקבות ההשתפרות במצב השווקים. לעומת זאת, חבר ה'פד' וויליאם דאדלי אמר באחרונה כי מוקדם לדבר על יציאה מההתערבות בשווקים בשל האבטלה הגבוהה וההתאוששות האיטית בצמיחה.

"אני לא מתנגד להשלמת התכנית לרכישת ני"ע מגובי משכנתאות ב-1.25 טריליון דולר", אמר פישר, אשר נחשב לאחד מחברי ה'פד' הפסימיים יותר, אם כי הוא לא מחזיק בזכות הצבעה בוועדת השוק הפתוח של ה'פד' שמקבלת את החלטות הריבית.