טבע תעביר 315 משרות מאירלנד למזרח אירופה או לישראל

"ייצור המוצרים שיוצרו עד כה באירלנד יועברו למדינות בהן העלויות נמוכות יותר, כאשר האפשרויות העומדות בפני החברה הן הונגריה, צ'כיה, קרואטיה, פולין ואפילו ישראל" אמר מנהל החטיבה האירית של טבע

חברת טבע תעביר משרות מאירלנד לישראל או למדינות מזרח אירופה על רקע העלויות הגבוהות של העובדים האירים. החברה הישראלית שהיא גם מובילת שוק הגנריקה העולמית צפוי לבצע רה-לוקיישן לכ-315 מישרות מאירלנד. כך עפ"י דיווח ברויטרס מיום ו'. החלטה שכזו מכיוונה של טבע תביא לפגיעה במגזר הפארמה באי הירוק ותקשה על ההתאוששות הכלכלית בו.

עוצמתן של חברות התרופה שפועלות באירלנד הביאו לעלייה בייצוא האירי במהלך השנה האחרונה, והעלו את האופטימיות כי בעזרתן תצליח אירלנד להיחלץ מהמשבר הכלכלי הקשה ביותר שפקד את העולם המתועש.

רצונה של טבע לקצץ בעלויות מצביעות על כך שאירלנד עדיין צריכה להפחית את עלויות עובדיה על מנת שניתן יהיה להתייחס אליה כמקום בר תחרות למדינות אחרות.

"ייצור המוצרים שיוצרו עד כה באירלנד יועברו למדינות בהן עלויות הייצור נמוכות יותר, כאשר האפשרויות העומדות בפני החברה הן הונגריה, צ'כיה, קרואטיה, פולין ואפילו ישראל" אמר טום מק'קייב, מנהל החטיבה האירית של טבע.

טבע תפטר עובדים במפעל החברה ב-Waterford, עיר הממוקמת במזרח האי אשר כבר הוכתה במהלך השנה האחרונה מסגירתו של המפעל לייצור שולחנות היוקרה וודג'ווד בינואר. בנוסף, הודיעו השנה יצרניות היי טק שונות שפעלו באירלנד על פיטורין נירחבים ממפעלי הייצור. יצרנית המחשבים דל הודיעה על פיטוריהם של אלפי עובדים על רקע העלויות הגבוהות של העובדים האירים.