סימנס, אלסטום וארווה בשלב הגמר במכרז לרכישת סולל

סיכויי שיכון ובינוי נמוכים ■ ההצעות שהוגשו לרכישת החברה הן לפי שווי של כ-300-400 מיליון דולר, הגבוה משמעותית מההערכות הראשוניות ■ המכרז לרכישת השליטה בסולל יוכרע במהלך חודש אוקטובר

המרוץ לרכישת השליטה בסולל מתקרב ליישורת האחרונה: שלושת חברות ההנדסה הגדולות באירופה, חברת סימנס מגרמניה, והחברות אלסטום וחברת ארווה הצרפתיות עלו לשלב הגמר במכרז למכירת השליטה בחברת האנרגיה הסולארית סולל. כך מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג".

גורמים המקרובים למגעים למכירת סולל אמרו כי ההצעות שהוגשו לרכישת החברה הן לפי שווי של כ-300-400 מיליון דולר, הגבוה משמעותית מההערכות הראשוניות שנתנו לסולל שווי של כ-250 מיליון דולר. לפי הערכות, המכרז לרכישת השליטה בסולל יוכרע במהלך חודש אוקטובר.

העפלתן של סימנס ואלסטום לשלב הגמר הייתה צפויה, שכן מראש הן נחשבו למועמדות המובילות לרכישת סולל. השם המפתיע עם זאת, היא חברת ארווה (AREVA) הנמצאת בבעלות ממשלת צרפת, שנחשבת למובילה בעולם בהקמת תחנות כוח גרעיניות.

שיכון ובינוי , שבשליטת שרי אריסון, שכפי שנחשף ב"גלובס", הצטרפה להתמודדות על סולל, העפילה אף היא לשלב הגמר אך סיכוייה נחשבים לנמוכים, מאחר שהיא מוכנה לשלם מחיר נמוך בהרבה.

הליך מכירת סולל מנוהל ע"י בנק ההשקעות קרדיט סוויס. הבנק נשכר על ידי קרן אקופין שמחזיקה ב-40% ממניותיה של סולל ומעוניינת למכור את החזקותיה.

לפי הערכות, יצטרף למכירה בעל השליטה המקורי, לואי בגו הבלגי, שמחזיק ב-27% ממניותיה של סולל. הקרן הבריטית אקופין רכשה את מניותיה מידי לואי בגו בינואר 2008 תמורת 105 מיליון דולר, כלומר לפי שווי חברה של 262 מיליון דולר.