שר החוץ השבדי ביטל ביקור בישראל - הדוברת מכחישה שתכנן

דוברת שר החוץ השבדי קארל בילדט, אירינה בוסיץ', אמרה היום ל"גלובס": "לא היתה שום תוכנית של השר לבקר בישראל בזמן הקרוב" ■ דובר משרד החוץ לתקשורת ישראלית: "בילדט אמור היה להגיע ב-10 או ב-11 בחודש"

שר החוץ השבדי, קארל בילדט, ביטל את ביקורו הצפוי בישראל - ככל הנראה מתוך חשש מהביקורת שהיתה מלווה ביקור שכזה.

עם זאת, דוברת שר החוץ השבדי, אירינה בוסיץ', אמרה היום ל"גלובס": "לא היתה שום תוכנית של השר לבקר בישראל בזמן הקרוב. יש ביקור שמיועד לסוף חודש ספטמבר - תחילת אוקטובר בכל המזרח התיכון וגם בישראל. הביקור יהיה בחלק מתמיכתנו בשלום במזרח התיכון".

דובר משרד החוץ לתקשורת ישראלית, יוסי לוי, מסר בתגובה: "השר בילדט אמור היה להגיע לישראל ב-10 או ב-11 בספטמבר וביטל הגעתו בימים האחרונים. ביחס לנסיבות הביטול - יש לפנות לצד השבדי".

כזכור, לפני כשבועיים העיתון הנפוץ בשבדיה "אפטונבלדט", הידוע בעמדותיו הפרו-ערביות, ציטט כי "חיילי צה"ל הורגים פלסטינים על מנת לבזוז ולסחור באיבריהם". העיתון הקדיש שני עמודים לכתבה תחת מדור התרבות שלו.

בציטוטים לכאורה של פלסטינים מעזה ומהגדה המערבית, מתוארים "גברים צעירים אשר נלכדו בידי כוחות הצבא וגופותיהם הוחזרו למשפחות כשהן חסרות באיברים פנימיים".

לאחר מכן ממשלת שבדיה אף דחתה דרישות גינוי ואמרה כי "לא נגנה את הפרסום על סחר באיברים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות הדברים: "בתקופת ממשלת אולמרט שודרה תוכנית סטירית נגד הנוצרים ואולמרט גינה אותה. תמיד ידענו להתייחס לדברים שיש בהם התרת דם ועלילת דם".

שר האוצר יובל שטייניץ אמר: "מדובר בעלילת דם אנטישמית וממשלת שבדיה לא יכולה להישאר אדישה לכך. זו עלילת דם מודרנית. בימי הביניים טענו הנוצרים כי דמם משמש לצורך הכנת מצות, והיום טוענים שחיילי צה''ל משתמשים באיברים כדי להרוויח כסף. זה ממש לא משנה אם הדברים באים מארגון כזה או אחר - ממשלת שבדיה חייבת להתנער".