בונוס של 2 מיליון דולר למנכ"ל סיסקו - על אף שלא עמד ביעדים

הבונוס ששולם לג'ון צ'יימברס נקבע על-פי שיקול דעת דירקטוריון החברה, במהלך שנוגד את מדיניותה הרגילה, הדוגלת בהענקת בונוסים אך ורק אם מולאו תנאים מסויימים דוגמת עמידה ביעדים פיננסיים

יצרנית ציוד תקשורת המחשבים סיסקו שילמה למנכ"לה, ג'ון צ'יימברס, בונוס שנתי של 2 מיליון דולר, זאת למרות שהחברה לא עמדה ביעדים אותם הציבה כקריטריון לתשלום בונוסים למנהליה. עובדה זו נחשפה בדו"ח שהגישה החברה לרשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) ביום ו'.

הבונוס ששולם לצ'יימברס, כמו הבונוסים ששולמו לבכירים אחרים בחברה, נקבעו על-פי שיקול דעת דירקטוריון החברה במהלך שנוגד את מדיניותה הרגילה, הדוגלת בהענקת בונוסים אך ורק אם מולאו תנאים מסויימים דוגמת עמידה ביעדים פיננסיים.

בסיסקו הצדיקו את המהלך ב"יציבות הפיננסית שגילתה החברה במהלך תקופה בה עמדה בפני אתגרים כלכליים קשים".

עוד ציינו בסיסקו כי הבונוסים שחולקו השנה היו נמוכים מאלו שחולקו בשנים קודמות. בשנה הפיננסית האחרונה, שהסתיימה ביולי, ירדו מכירות סיסקו ב-9% והכנסותיה צנחו ב-24% לעומת השנה הקודמת.

זוהי הפעם השנייה בשלוש השנים האחרונות שדירקטוריון סיסקו מעניק לצ'יימברס בונוס על אף שלא עמד ביעדים.

ב-2007 קיבל צ'יימברס בונוס של 3.5 מיליון דולר, ואילו ב-2008, כאשר החברה עמדה ביעדים הפיננסיים, הוא קיבל בונוס של 3 מיליון דולר.

בין הבכירים האחרים בסיסקו שזכו לבונוס לפנים משורת הדין היו סמנכ"ל הכספים של החברה, ראש מערך השירות שלה, סמנכ"ל התפעול וסמנכ"ל הפיתוח העסקי.