הוועדה למינוי רו"ח בחברות ממשלתיות תמליץ על העלאת שכר-הטרחה

השכר הממוצע של רואה חשבון בחברה ממשלתית עומד כיום על כ-150 שקל לשעה - נמוך משמעותית מזה של עורך דין, ולא עודכן מזה שנים רבות ■ הוועדה צפויה כנראה להמליץ על העלאה אל מעבר ל-200 שקל לשעה

הוועדה למינוי רואי חשבון בחברות ממשלתיות צפויה להמליץ על העלאת שכר-הטרחה של רואי חשבון בחברות ממשלתיות בהיקף של עשרות אחוזים - כך נודע ל"גלובס". ככל הידוע, הוועדה צפויה להמליץ על העלאת שכר-הטרחה אל מעבר ל-200 שקל לשעת עבודה.

הוועדה, שליד רשות החברות הממשלתיות, חזרה לפעול בחודשים האחרונים, לאחר שהיתה משותקת במשך למעלה משנתיים. לוועדה מונה יו"ר חדש, עו"ד אייל רוזובסקי, שכבר בישיבותיה הראשונות הצהיר כי הוועדה תבחן את כל נושא שכר-הטרחה של רואי חשבון בחברות הממשלתיות.

בחודשים האחרונים קיבלה הוועדה נתונים בנושא וקיימה דיונים רבים, לאחר ששמעה גם גורמים שונים בענף.

מבדיקת הנושא עלה כי השכר הממוצע של רואה חשבון בחברה ממשלתית עומד כיום על כ-150 שקל לשעה, נמוך משמעותית מהשכר המשולם לעורכי דין. כמו כן, עלה כי התעריף לא עודכן מזה שנים רבות.

יו"ר הוועדה, עו"ד רוזובסקי, מסר בתגובה: "הוועדה לא סיימנה את דיוניה, ויש לנו עוד דיון מסכם, שבו אנו צריכים לשמוע התייחסות של רשות החברות. רק אז נקבל החלטות, ולכן עוד לא ברור מה יהיו ההחלטות".

נשיא לשכת רואי החשבון, ראובן שיף, מסר כי "הוועדה שמעה את טיעוניי וטיעוניהם של אחרים כי שכר-הטרחה שמשלמות החברות הממשלתיות בגין ביקורת אינו סביר בעליל, ויש לי יסוד להאמין כי דבריי נפלו על אוזניים קשובות. אני מאוד מקווה כי היא תמליץ להעלות את תעריף שכר-הטרחה הממוצע לשעת עבודה בסדר גודל של כ-50%".

שיף ציין כי התעריף לשעת עבודה לא עודכן מזה כ-10 שנים, "וזה אבסורד שקשה להשלים ולחיות עימו". לדבריו, המדינה הינה הסמן הימני שצריך לאותת כי הביקורת חשובה כערך ניהולי ולשמירה על משאביה.

בתוך כך, בשבועות האחרונים הוקפאה פעילותה של הוועדה, זאת על רקע מינויו של אחד מחברי הוועדה, נתי ביאליסטוק-כהן, לתפקיד עוזר שר התקשורת. על-פי התקנות הרלוונטיות, הוועדה אינה יכולה לנהל דיונים בהרכב חסר, וכך סבורה גם רשות החברות הממשלתיות.

לאור זאת מנסים כעת שרי האוצר והמשפטים למנות חבר חדש במקומו של ביאליסטוק-כהן. במקביל הם פועלים לתיקון התקנות, כך שהוועדה תוכל לקבל החלטות גם בהרכב חסר.

לדברי רוזובסקי, "נמסר לנו כי נעשים מאמצים למנות חבר נוסף וגם לתקן את התקנות, ואני מקווה כי המאמצים האלה יעלו יפה".