עתירה לבג"ץ: משרד החקלאות עיוות נתונים כדי לקדם רפורמה בזבזנית במשק הביצים

כך טוען ארגון זכויות בעלי-החיים "אנונימוס" ■ מדובר ברפורמה שבמסגרתה מיועדים הלולים המשפחתיים לצאת מאזורי המגורים במושבי הגליל המערבי העליון, ולקום באופן מרוכז באתרים חדשים בשטחים פתוחים

ארגוני בעלי-חיים עתרו לבג"ץ בדרישה לעצור את כוונת משרד החקלאות להקים לולים בתקן ישן ("כלובי סוללה") בהשקעה של 300 מיליון שקל.

מדובר ברפורמה שמקדם המשרד בראשות השר שלום שמחון, שבמסגרתה מיועדים הלולים המשפחתיים לצאת מאזורי המגורים במושבי הגליל המערבי העליון, ולקום באופן מרוכז באתרים חדשים בשטחים פתוחים.

הארגונים הגישו את העתירה מטעמים הומאניים, אולם יש בגוף העתירה גם התייחסות להתנהלות לא תקינה לכאורה של משרד החקלאות, שמביאה, לפי הטענה, לבזבוז כספי משלם המסים.

ארגון זכויות בעלי-החיים אנונימוס טוען בעתירה כי בדיונים המקצועיים בוועדה שגיבשה את הרפורמה הוטו ועוותו לכאורה נתונים, וזאת כדי להבטיח את בחירת האופציה המועדפת על שמחון, והיא כלובי סוללה.

לטענת הארגון, הפרוטוקולים של דיוני הוועדה מלמדים כי שיטת הכלובים אינה חוסכת בשטחי קרקע, בניגוד להצהרות הוועדה, וכי היא יקרה משמעותית מהשיטה המתחרה של לולים ללא כלובים ("לולי מעוף").

הרפורמה במשק הביצים אושרה בהחלטת ממשלה ביוני 2007, ואושר לה תקציב של 300 מיליון שקל. ואולם, כפי שדיווח "גלובס", העלות הכוללת שלה היא כ-750 מיליון שקל, כך שהסכום שהוגש לאישור הממשלה הוא רק מקדמה.

לפני הנספח למסקנות הוועדה, עלות לול בתקן הישן היא 712.6 אלף שקל - 12.5% יותר מעלות לולי המעוף.