אלי הורביץ: "מקרוקיור תוכל להשיק תרופה תוך 3 שנים"

אחרי גיוס של 8 מיליון דולר, מקרוקיור מתכננת להתחיל ב-2010 ניסוי קליני בשלב שלישי לתרופה לריפוי פצעים כרוניים ■ המוצר שימש כבר 3,000 חולים בישראל

התקדמות בחברת מקרוקיור (MacroCure). החברה, שעוסקת בריפוי פצעים כרוניים, קיבלה לאחרונה את אישור ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) לכניסה לשלב השלישי בניסוי הקליני שהיא עורכת, כדי לרשום את התרופה שלה, קיוראקסל, לשיווק בארה"ב.

הניסוי ייערך במתכונת של ניסוי יחיד, כלומר החברה תצטרך לבצע רק ניסוי אחד כדי לרשום את המוצר שלה לשיווק, כפי שקבעו בעבר הרשויות בארה"ב ובאירופה.

במקביל, החברה הודיעה היום רשמית על השלמת סבב גיוס נוסף בהיקף של כ-8 מיליון דולר עליו דווח בשבוע שעבר.

מקרוקיור יצאה לדרך לפני כשנתיים במסגרת מימון מקרן פונטיפקס של אלי הורביץ וזאב ברונפלד, מיזמי חברת פרוטליקס ובעל מניות בחברות ביומד רבות.

החברה הוקמה על בסיס פיתוח של פרופ' דוד דנון, חוקר במכון ויצמן ולשעבר המדען הראשי של משרד הבריאות, שנמכר במשך עשור דרך בתי החולים תל השומר וכרמל בחיפה, אך מעולם לא מוסחר באופן רשמי.

השווי: 61 מיליון דולר

המוצר, שעד כה מאושר לשיווק רק בישראל, שימש כבר לטיפול בכ-3,000 חולים. לדברי הורוביץ, המשמש כיו"ר החברה, יש לחברה יכולת "להשיק תרופה בפרק זמן של כשלוש שנים".

את הגיוס הובילה קרן דוקור ומשקיעים פרטיים מתחום הפארמה, לפי שווי של כ-61 מיליון דולר אחרי הכסף.

החברה טענה בעבר כי תשתמש במידע הקליני שצברה בכדי לקצר תהליכים רגולטוריים לרישום המוצר במדינות נוספות בעולם, מה שבא לידי ביטוי בניסוי השלב השלישי עבורו קיבלה אישור.

לדברי הורביץ, התוכנית לקיצור הרגולציה סביב האישורים הוכיחה את עצמה, ו"בינינו לבין אישור המוצר למכירה ברחבי העולם עומד ניסוי קליני יחיד הצפוי להתחיל ב-2010 בארה"ב, קנדה, אירופה וישראל".