אלעזרא חזר בו - ורמט החליטה לבקש צו הקפאת הליכים

חברת הנדל"ן מתקשה להחזיר את חובותיה, לאחר שאלעזרא חזר בו מהתחייבותו לקנות אותה ■ אלעזרא: "הייתה לי כוונה טובה, אך לא התקיים התנאי המתלה מבחינת הבנקים. אני כבר לא בעסק"

דירקטוריון חברת רמט (ramet) החליט אמש להגיש לבית המשפט בקשה לקבלת צו הקפאת הליכים, לאחר החברה שנקלעה למשבר קשה.

חברת הבנייה הוותיקה ניהלה בשבועות האחרונים משא ומתן אינטנסיבי עם הבנקים על רקע חובות שהגיעו ליותר מ-120 מיליון שקל. החלטת החברה לפנות להקפאת הליכים הגיעה לאחר שהיא לא הצליחה להגיע להסמכה עם הנושים ובעיקר עם הבנקים.

חברת הנדל"ן נמצאת בשליטת האחיות עליזה יפו ומרים דורון, אך לפני כשנה וחצי, במארס 2008, רכש אלי אלעזרא 51% ממניות החברה באמצעות חברת אפרידר, השייכת לקבוצת אלעזרא החזקות הציבורית.

על פי ההסכם, תמורת הרכישה אפרידר הייתה אמורה להזרים לרמט מימון בסך 27 מיליון שקל. עקב כך, הסכימו הבנקים לאומי, הבינלאומי ואגוד למחוק לרמט חובות, במסגרת תוכנית להצלתה. כוונת קבוצת אלעזרא הייתה לבצע מיזוג תפעולי של אפרידר ושל רמט ולהפעיל את רמט כזרוע הביצועית של החברה בארץ ובחו"ל. אלעזרא רצה להבריא את החברה ואף מינה בה דירקטורים ויו"ר.

אך בשבוע שעבר הודיע אלעזרא שהוא נסוג מהעסקה כשטענתו המרכזית היא שלא התקיימו התנאים המתלים להשלמתה, לאחר שגילה חברה במצב קשה מכפי שהוצג לו. זאת כשבשורה התחתונה הליך הרכישה לא הושלם. כעת חלוקים הבנקים המלווים בשאלה כיצד יחולקו ההכנסות מרווחי החברה, ובינתיים מצבה של החברה מדרדר.

אלעזרא מסר בתגובה כי "מבחינתנו הייתה לנו כוונה טובה, אך לא התקיים התנאי המתלה מבחינת הבנקים. למעשה, יש מצב של 'דד לוק' בגלל המחלוקת בין הבנקים לבין עצמם, אבל אני כבר לא בעסק". בתוך כך, ביום חמישי השבוע תחל הבוררות בין אנשי אלעזרא לבין רמט, שתנוהל על ידי עורך דין רם כספי.

רמט נוסדה בשנת 1942 והיא עוסקת בייזום, פיתוח והקמה בכל תחומי הבניה הנדל"ן וההנדסה האזרחית. עו"ד יהודה רווה מעניק לה ייעוץ משפטי, ורו"ח עליזה שרון מונתה לפתח תוכנית כלכלית לייצוב החברה. השניים סירבו היום להגיב בעניין, אך גורמים המקורבים לחברה מגלים אופטימיות זהירה ומעריכים שניתן יהיה להבריא אותה. גם מרבית הנושים של רמט לא מעוניינים בפירוקה, ומעדיפים שהיא תמשיך להתקיים כדי שתוכל להשיב את חובותיה.

לחברת רמט יש אמנם ניסיון מצטבר של יותר מ-60 שנה בבנייה למגורים, אך כיום היא מבצעת עבודות לבנייה למגורים בעיקר עבור חברת אפרידר, בשני פרויקטים עיקריים, שכונת הר חומה בירושלים ושכונות מגורים במודיעין. בנוסף, החברה מפעילה את חברת רמט טרום מפעל לייצור אלמנטים טרומיים במישור אדומים.