פסגת היופי: 2 ישראליות ברשימת 100 הנשים היפות בעולם

הראשונה היא השחקנית היהודייה נטלי פורטמן שנולדה בישראל, והשנייה היא לא אחרת מאשר בר רפאלי ■ לידיעת רפאלי, כמו עם ליאונרדו די קפריו - גם את הרשימה הזו היא חולקת עם הדוגמנית הברזילאית ג'יזל

מה משותף לקלאודיה שיפר, מרלן דיטריך, המלכה ראניה ומריה שראפובה? ניחשתם נכון, כולן יפות וכולן מופיעות בתערוכה חדשה שמציגה את 100 הנשים היפות בעולם. בתערוכה מוצגים צילומים נדירים מתקופות שונות, הסוקרים את מגמות האופנה המשתנות לאורך השנים.

ספק אם צריך לשכנע מישהו להגיע לתערוכה כזו, שמקבצת כל-כך הרבה יופי במקום אח,ד וכצפוי מופיעות בה לא מעט דוגמניות ושחקניות. בין התמונות שפזורות לאורך התערוכה אפשר להתפעם מיופיין של נשים מעולם העסקים ומתחומי הפוליטיקה, המוזיקה והספורט. התערוכה, שנפתחה היום (ב') בקניון רמת-אביב, תציג עד ה-25 בספטמבר.

בין הנשים היפות שמופיעות בתערוכה זכינו גם לייצוג של שתי ישראליות. הראשונה היא השחקנית היהודייה נטלי פורטמן שנולדה בישראל, והשנייה היא לא אחרת מאשר בר רפאלי. לידיעת רפאלי, כמו עם ליאונרדו די קפריו - גם את הרשימה הזו היא חולקת עם הדוגמנית הברזילאית ג'יזל.

נציגה נוספת מהמזרח-התיכון היא המלכה ראניה, שכנתנו מירדן, שנולדה בכווית ואף קבעה שיא גינס כשהוכתרה למלכה הצעירה ביותר בעולם בשנת 1999, כשהיא בת 29 בלבד.

חיפשנו עוד ישראליות שבלטו בהיסטוריית היופי כמו דוגמניות העבר מיכאלה ברקו ושירז טל, אך הן נותרו מחוץ לרשימה.

100 שנים - 100 נשים

תמונות נוספות שמעטרות את האוסף המרשים הן של נשים שהן גם מותג בתחום היופי. כמו לדוגמה ז'קלין (ג'קי) קנדי, אשתו של נשיא ארצות-הברית לשעבר, שהפכה לאייקון אופנה בזכות המשקפיים והשמלות שיצרו מראה ייחודי לה.

הנשים נבחרו בשל יופיין יוצא הדופן וגם בשל עשייתן. כך ניתן למצוא גם שתי שחקניות טניס שהן גם מוכשרות וגם יפות - אנה קורניקובה ומריה שראפובה, שעשו חייל בתחום הספורט - אך פזלו גם לתחום הדוגמנות והמשחק.

לא ניתן לסיים את הרשימה מבלי להזכיר כמה שמות קלאסיים כמו 3 דוגמניות-העל - סינדי קרופורד, קלאודיה שיפר ונעמי קמפבל - שכיכבו על כל שערי המגזינים המובילים בשנות ה-90, וגם נשים שכבר לא איתנו אך בהחלט השאירו את חותמן, כמו ויויאן לי שהתפרסמה בעיקר בזכות תפקידה בסרט "חלף עם הרוח".