נשיא אורלקלי: חוזה אשלג עם סין ייחתם עד סוף השנה

בשוק מעריכים כי החוזה ייחתם במחיר 400-450 דולר לטון ■ האנליסט רוני בירון מ-UBS: "אם תהיה עסקה בסין לפני סוף השנה במחיר של מעל 400 דולר לטון, זה יהיה חיובי למניות האשלג"

שבועות ספורים לאחר שיצרניות האשלג, וכי"ל ביניהן, חתמו על חוזי אשלג עם הודו במחיר של 460 דולר לטון בלבד, סין עולה לקדמת הבמה. הודו הצליחה לכופף את יצרניות האשלג ולהוריד את המחירים ב-26%, וההערכות בשוק הן כי סין תשיג אף מחיר נמוך יותר. בינתיים, יצרניות האשלג כבר התחילו לטפטף לתקשורת דיווחים הקשורים למו"מ עם סין, כפי שקרה במו"מ מול ההודים, וזאת במסגרת הניסיונות הרגילים להפעלת לחצים ולהשיג כמה שיותר במו"מ.

יצרנית האשלג הרוסית אורלקלי הודיעה כי חוזה אשלג עם סין ייחתם עד סוף השנה והוא עשוי להגביר את הביקושים לאשלג באירופה ובאזורים אחרים בעולם. נשיא אורלקלי, מיכאל אנטונוב, אמר בראיון לסוכנות בלומברג, כי "הגיוני" להעריך שהמחירים יירדו בהשוואה למחירים שנחתמו בשנה שעברה, והוסיף כי "כל חוזה שייחתם עם סין יהווה איתות חיובי לשוק האשלג".

יש לציין כי לפני מספר חודשים ההערכה הרווחת הייתה שחוזה עם סין ייחתם בסתיו, אולם מאז דחו הגופים בשוק את הערכותיהם לשנה הבאה. כמו כן, ההערכות בשוק הן כי מחיר האשלג שייסגר בחוזה הינו 400-450 דולר לטון.

"רוב הגופים בכלל לא בנו על סין השנה אלא בתחילת שנת 2010", אומר האנליסט רוני בירון מבנק ההשקעות UBS, אשר מחזיק בהמלצת "נייטרלי" על המניה עם מחיר יעד של 46 שקל. "יש הרבה דיסאינפורמציה לגבי המלאים בסין אך היו דיבורים על מלאים מאוד משמעותיים שם, כך שעדיף לסין לחכות ולתת ליצרניות האשלג להילחץ. אני מעריך שהחוזה ייחתם במחיר של 400 דולר לטון. עם זאת, אם תהיה עסקה בסין לפני סוף השנה במחיר של מעל 400 דולר לטון זה יהיה חיובי למניות האשלג".