BDI: "המשבר הכלכלי נבלם למרות הרעה במדד הסיכון במשק"

תעשיית הכימיקלים הוסיפה להוות ענף חזק - ענפי המסעדות והתיירות הפגינו חולשה ■ 24.8% מהחברות והעסקים דורגו ברמות הסיכון הגבוהות ביותר ■ 28% מהענפים חוו הרעה במוסר התשלומים

BdiCoface משחררים היום (ג') לשוק סימן מעודד. לדעת כלכלני Bdi, למרות הרעה של 3% במדד הסיכון של המשק בחודש אוגוסט, המשבר הכלכלי נבלם והחברות במשק מתחילות להראות ניצני התאוששות.

עם זאת, חשוב לזכור כי חלה כאמור הרעה של 3% במדד הסיכון של המשק בהובלת ענפי המסעדות והתיירות, שהפגינו חולשה. מנגד, תעשיית הכימיקלים הוסיפה להוות ענף חזק ובטוח.

מדד הסיכון העסקי עמד בחודש החולף על רמה של 6.35 לעומת רמה של 6.19 בחודש יולי. לשם השוואה, בחודש אוגוסט אשתקד עמד המדד על 5.94.

24.8% מהחברות והעסקים דורגו ברמות הסיכון הגבוהות ביותר, עלייה חדה לעומת החודש הקודם - 21.9%. רמת סיכום גבוהה פירושה איום על המשך הפעילות ב-12 עד 24 החודשים הבאים.

מבחינת מוסר התשלומים במשק, הרי שבחודש אוגוסט נרשמה יציבות בימי הפיגורים ומספר הפיגורים עמד על 12 יום. מספר ימי האשראי ירד בחודש החולף, בהסכמת הספקים, ביום אחד ועמד על 91 ימים. 28% מהענפים חוו הרעה במוסר התשלומים לעומת 62%, אשר שיפרו את מוסר התשלומים אצלם.