ההתאחדות האנגלית חידשה את החסות עם קרלסברג עבור 48 מיליון ליש"ט

ההסכם הוא ל-4 שנים ■ כעת מתחזקות ההערכות לפיהן יצרנית הבירות הדנית לא תמשיך להעניק חסות חולצה בשווי 7.5 מיליון ליש"ט בעונה לליברפול

התאחדות הכדורגל האנגלית חידשה את הסכם החסות שלה עם קרלסברג. לפי פרסומים בממלכה, שווי החוזה הוא 48 מיליון ליש"ט ל-4 שנים והוא ייכנס לתוקף החל מאוגוסט בשנה הבאה. במסגרת ההסכם קרלסברג תמשיך להיות הבירה הרשמית של נבחרת אנגליה ושל הגביע האנגלי. כמו כן, יצרנית הבירות תמשיך לקבל נתח פרסום נרחב באצטדיון וומבלי.

חידוש החוזה עם קרלסברג מהווה הקלה גדולה להתאחדות, שסובלת ממספר צרות כלכליות לאחרונה. ראשית, היא עדיין לא מצאה גוף שידור שייקח על עצמו את שידורי הגביע האנגלי ומשחקיה של נבחרת אנגליה לעונה הקרובה, לאחר שמחזיקת הזכויות הקודמת - סטנטה ספורטס - פשטה את הרגל. סטנטה היתה אמורה לשלם להתאחדות 70 מיליון ליש"ט עבור הזכויות.

צרה נוספת נפלה על ההתאחדות בשבוע שעבר אחרי שחברת האנרגיה E.ON הודיעה כי לא תחדש את הסכם החסות שלה עם הגביע האנגלי בשווי 32 מיליון ליש"ט לארבע שנים, שמסתיים בסוף העונה הקרובה.

לחידוש החוזה עם קרלסברג יש משמעות גם כלפי ליברפול, שמקבלת חסות חולצה מהחברה מאז 1992. על-פי הערכות שמתחזקות כעת בעקבות חתימת ההסכם עם ההתאחדות, קרלסברג לא תמשיך לשתף פעולה עם קבוצתו של יוסי בניון לאחר תום החוזה בין הצדדים בעונה הקרובה, ששווה כ-7.5 מיליון ליש"ט לעונה. ליברפול, על-פי הפרסומים, דורשת להכפיל סכום זה ומנהלת מו"מ עם מספר גופים פיננסיים על מנת שיחליפו את קרלסברג.