אין שכר לפני החג: עובדי רמט לא קיבלו משכורת אוגוסט

חברת הנדל"ן נקלעה למשבר קשה עם חובות של 170 שקל ■ היקף החובות של חברת הנדל"ן לבנקים הוא כ-120 מיליון שקל, והחובות לעובדים ולרשויות עומדים על כ-3 מיליון שקל

70 עובדי חברת רמט, הנמצאת בשליטת עליזה יפו מרים דורון, עדיין לא קיבלו את משכורות חודש אוגוסט, על רקע המצב הקשה אליו נקלעה החברה. עו"ד יהודה רווה ורו"ח עליזה שרון עשויים להתמנות לנאמנים לחברה במטרה להגיע להסדרי חוב עם הנושים ואף למצוא משקיע.

עובדי החברה, המאוגדים בהסתדרות, יקיימו אחר הצהריים אסיפת חירום והודיעו על יציאה למאבק. העובדים חוששים כי חלקם הגדול לא יוכלו להיערך כראוי לחג הקרוב, ללא משכורת אוגוסט. בהסתדרות צפויים לבקש מבית המשפט או ישירות מהבעלים, לראות בעובדים נושים מועדפים, כדי שיוכלו לקבל בהקדם לפחות את משכורת אוגוסט.

היקף החובות של חברת הנדל"ן לבנקים כ-120 מיליון שקל והחובות לעובדים ולרשויות כ-3 מיליון שקל. בנוסף יש לחברה חובות שקשה לאמוד את סכומם המדויק, אך הם בטווח של 30 עד 50 מיליון שקל. סך היקף החובות אם כן מגיע עד לכ-170 מיליון שקל.

היום (ד') אמורים הבנקים המלווים לתת תשובה האם הם מוכנים לאשר את המשך המימון של החברה למרות כשלונה לעמוד בתנאי האשראי. רק לאחר מכן תוכל רמט לפנות לבית המשפט לבקשת צו הקפאת הליכים.

מהנהלת רמט נמסר בתגובה: "אנו עושים את המקסימום להגיע לפיתרון מהיר אשר יאפשר הזרמת כספים מיידית לחברה וחזרתה למקומה הטבעי כחברת בניה מובילה בארץ".