ראש הממשלה שכר את מטוסו הפרטי של יוסי מימן

נתניהו חשש שאם יעשה שימוש במטוס חיל האוויר עלול הדבר להיוודע לתקשורת ■ התשלום בוצע על פי מחיר קבוע המחושב לפי מספר שעות הטיסה ונאמד בכמה אלפי דולרים לכל שעת טיסה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חכר את אחד ממטוסיה של חברת "מרחב", שבבעלותו של איש העסקים יוסי מימן בעת נסיעתו החשאית השבוע לרוסיה. הבוקר התברר כי במהלך היעלמותו של נתניהו, שהוסברה בלשכתו כ"ביקור במתקן ביטחוני בארץ" ואולם התבררה כביקור חשאי במוסקבה, טס ראש הממשלה לרוסיה במטוס פרטי מכיוון שחשש שאם יעשה שימוש במטוס חיל האוויר, עלול הדבר להיוודע לתקשורת.

במשרד ראש הממשלה ובקבוצת מרחב סירבו לומר מה היתה עלות החכרת המטוס. גורמים מתחום התעופה מעריכים כי התשלום בוצע על פי מחיר קבוע המחושב לפי מספר שעות הטיסה. המחיר נאמד בכמה אלפי דולרים לכל שעת טיסה.

יצויין כי מימן אינו מעורב ישירות בהחכרת המטוסים, ואלה נעשות מול חברה-בת בבעלותו, שמתפעלת את מטוסי חברת "מרחב". בימים כתיקונם משמשים המטוסים את אנשי הקבוצה אולם כשהמטוסים אינם נמצאים בשימוש, הם מושכרים בדרך כלל לגורמים עיסקיים כמקובל בשוק, וזאת על מנת להחזיר את הוצאות האחזקה והתפעול היקרות.

לטיסה, שיצאה ביום שני בצהריים ממתחם המטוסים הפרטיים בנתב"ג, התלוו גם היועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה, עוזי ארד, המזכיר הצבאי, מאיר כליפי וכן שני ראשי ענפים ביחידה לאבטחת אישים ומאבטחיו האישיים של ראש הממשלה. מטוסו של ראש הממשלה שב לישראל סמוך לשעה שלוש לפנות בוקר למחרת.

דובר קבוצת מרחב סירב להתייחס לכל פרט הקשור לנושא. ממשרד ראש הממשלה לא התקבלה תגובה.