גיוס קל: SkillIQ רוצה לשדרג את חיפוש התעסוקה ברשת

הסטארט-אפ הישראלי מבטיח לקחת את ענף התעסוקה לשלב הבא, ולאפשר למעסיקים ולעובדים פוטנציאליים למצוא את נקודת המפגש האידיאלית עבורם, ביתר קלות

שוק השמת עובדים מגלגל מאות מיליארדי דולרים בשנה בעולם, ואתרי חיפוש עבודה ממשיכים לצוץ ברשת, בעיקר בתקופת המשבר הכלכלי הנוכחי. אולם, יש הסבורים שהאתרים הגדולים אולי פופולריים, אך הם עדיין מתבססים על פורמט מיושן, ולא על טכנולוגיות השמה מתוחכמות.

הסטארט-אפ הישראלי SkillIQ מבטיח לקחת את ענף התעסוקה לשלב הבא, ולאפשר למעסיקים ולעובדים פוטנציאליים למצוא את נקודת המפגש האידיאלית עבורם, ביתר קלות.

SkillIQ הוקמה ב-2008 על-ידי אריק פילסטיין (מנכ"ל), במטרה "להציע פיתרונות טכנולוגיים שיאפשרו חיבור מוצלח בין מעסיקים לעובדים", מסביר פילסטיין, "החיבור הזה מתבסס על ה-DNA האישי של כל עובד".

פילסטיין, שבעברו היה מנכ"ל We hunters מקבוצת חילן-טק, שמתמחה בהשמת עובדים בתחום ההיי-טק, מספר כי "גיליתי שמרבית האתרים בתחום מתקשים לייצר תהליכי גיוס אפקטיביים ויצירתיים, והכלים שקיימים היום הם לוחות דרושים בלבד, שמאחוריהם אין שום חוכמה".

בפלטפורמה החדשה שהושקה לפני מספר ימים, מאפשר הליך ההרשמה למועמדים ליצור פרופיל אישי, ולהגדיר את ההיסטוריה התעסוקתית שלהם במטרה שהמערכת תסווגם. הפרופיל האישי מתמקד גם בתחומי הנישות ולא רק בהגדרת התפקיד הכללית, במטרה לייצר התאמה יותר גדולה בין העובד למעביד, ובולטות גדולה יותר עבור המועמד.

המערכת של SkillIQ לומדת את ההיסטוריה התעסוקתית של המשתמש, ועל בסיס זה מציעה לו משרות רלבנטיות. במקביל, המעביד יקבל את המועמדים שהכי מתאימים לו, באופו מדורג מהכי מתאים להכי פחות מתאים. "עובד שירצה להחליף מקצוע, יוכל לארגן את הפרופיל שלו באופן שלא יתבסס רק על ההיסטוריה התעסוקתית שלו", מוסיף פילסטיין. הפרופילים ייכנסו למאגר שיהיה זמין באופן תדיר למעסיקים.

כיום, המערכת מוצעת בעברית ובאנגלית, אולם בקרוב היא תושק בכ-25 שפות נוספות, ותדע לתרגם את קורות החיים לשפות אחרות, במטרה להציע אותם למעסיקים זרים. המערכת מותאמת לכל תחומי התעסוקה, אולם הפיצ'רים המיוחדים שלה מוצעים לעובדי היי-טק. "קשה לעשות הערכה מקצועית למתכנתים, לדוגמה", טוען פילסטיין, "לכן, המערכת בוחנת אותם באופן מקצועי, ועל-פי התוצאות מדרגת את רמת היכולות שלהם".

מה המודל העסקי?

פילסטיין: "התשלום הוא בקרדיטים שמאפשרים למעביד לפרסם מודעה או לחשוף פרטי התקשרות של עובדים מתאימים מתוך הרשימה שהתקבלה, ובהתאם לחבילת התשלום". פילסטיין מדגיש כי מודל תמחור זה מאפשר "למעביד לשלם רק כאשר הוא סבור כי מדובר במועמד מתאים". כך, לדוגמה, תמורת 250 דולר יוכל מעביד לפרסם 5 משרות ולקבל פרטים של 50 מועמדים.

"נציע את הטכנולוגיה שלנו גם לחברות השמה, שלרוב חסרות נוכחות דיגיטלית, תמורת מודל של חלוקת הכנסות".

SkillIQ גייסה 700 אלף דולר ממשקיעים פרטיים בארץ, ונמצאת כעת בסבב גיוס של 1.5 מיליון דולר נוספים. פילסטיין לא מתבייש להצהיר כי הוא מתחרה בענקיות בתחום, בהן מונסטר ו-CareerBuilder: "נהיה ספק מוביל בתחום הגיוס וההשמה העולמי", הוא טוען. בינתיים, החברה נמצאת במגעים עם מספר גופים מובילים בארץ ובחו"ל "במטרה למפות שחקנים דומיננטיים במדינות שונות, ולשתף עימם פעולה".