אלרן השקעות קיבלה דחייה נוספת בתשלום למחזיקי האג"ח

החברה, הנמצאת בשליטת משפחותיהם של אברהם ושמואל דנקנר, לא שילמה למשקיעים מאז חודש מארס ■ היקף החוב למחזיקי האג"ח עומד על כ-123 מיליון שקל

חברת אלרן השקעות , הנמצאת בשליטת משפחות אברהם ושמואל דנקנר, לא משלמת למחזיקי האג"ח את התשלומים בזמן מאז חודש מארס. זוהי הסיבה לכך שאסיפות האג"ח של החברה, כמו זאת שהתקיימה היום, נערכות בעיקר לצורך עדכון המשקיעים.

משפחת דנקנר היא גם המחזיקה הגדולה בשתי סדרות האג"ח של החברה (71.2 מיליון שקל ערך נקוב), עם נתח של 58.1% משתי הסדרות. כך שבשורה התחתונה, האחזקה הגדולה של בעלי השליטה בסדרות האג"ח והמצב הגרוע אליו נקלעה החברה, מביאים לכך שהנושים נוהגים עמה בסלחנות יחסית. היום התקבל באסיפה אישור לדחייה נוספת של התשלומים הפעם עד לחודש נובמבר.

היקף החוב למחזיקי האג"ח עומד על כ-123 מיליון שקל ובנוסף קיים חוב של כ-38 מיליון שקל לבנקים. בד בבד, התחייבו מנכ"ל החברה גדי דנקנר, והיו"ר, בן דודו דורי דנקנר, לקיצוץ של 35% משכרם. זאת כתוספת לתוכנית נרחבת יותר של צמצומים שעברה החברה בשנה האחרונה.למרות הקיצוצים, בהיעדר שיפור בהכנסות, מצב החברה מדרדר ומחזיקי האג"ח נאלצו לאשר הסדר עוד בחודש מאי.

אלרן השקעות פועלת בארבעה תחומים עיקריים: נדל"ן (באמצעות חברת הבת אלרן נדל"ן), תיירות, תקשורת (28.3% בחברת הלוויין הרומנית DTH) וקמעונאות (רשת פארמים בשם "ניו-לייף" ברומניה). כל פעילויות החברה מפסידות, וחלקן סובלות מגירעון בהון העצמי.