בעלי האג"ח של גלובוס מקס דורשים הסדר או פירעון מוקדם

בנט קפלן, המנכ"ל: "זו החברה שלנו ואנחנו אלה שינהלו אותה" ■ מחזיקי האג"ח דורשים את התמורה שקיבלה החברה מפינוי בית הקולנוע בעזריאלי

אסיפת בעלי האג"ח של גלובוס מקס שהתכנסה היום בצהרים הייתה סוערת במיוחד. בעלי האג"ח של החברה דרשו פירעון מיידי של האג"ח, באסיפה השלישית שכונסה בחודשיים האחרונים.

עו"ד זאב הולנדר, המייצג את החברה, אמר כי "אין הצדקה להעמדה לפירעון מיידי, משום שהחברה עמדה בתשלומים עד היום. מה שהשתנה זה שהחברה קיבלה הערת עסק חי, שהיא קביעה חשבונאית ולא משפטית".

"זה לא אומר שהחברה איננה יכולה לשלם את הקרן. זה אומר שהרו"ח מילא את עבודתו עד הסוף. החלטה על פירעון מיידי תגרום נזק לכולנו, ותוביל אותנו למדרון שלא ברור מה יהיה בסופו".

בעלי האג"ח דרשו שהחברה תשתמש בתמורה שקיבלה ממכירת בתי הקולנוע שלה בעזריאלי כדי לשרת את האג"ח.

"אתם מנהלים בשבלונה"

הנאמן, דן עופר מחברת הרמטיק נאמנות, ביקש מהחברה להפקיד בחשבון נאמנות את הכספים שהתקבלו, ושאלה ישמשו לצורך פירעון קרן האג"ח הראשונה הצפוי במאי 2010 (מתוך התחייבות כוללת של 60 מיליון שקל).

אחד ממחזיקי האג"ח אמר, כי "במצב שבו החברה מציגה הפסדים באופן שוטף, הערת עסק חי היא משמעותית מאוד. גלובוס מקס מנהלת בתי קולנוע בשבלונה מסוימת, והתזרים שהיא מייצרת לא מספיק כדי לשרת את החוב, ולכן גם היכולת שלה לקבל הלוואות חדשות על סמך ביצועי היא נמוכה".

"השגנו עסקה גאונית"

נציגי גלובוס מקס יצאו להתייעצות, וכאשר שבו לחדר, דחו את ההצעה. "העסקה שהשגנו מעזריאלי היא עסקה גאונית", אמר קפלן. "המחיר שהשגנו גבוה פי 10 לעומת הרווח שהיה לנו אם היינו ממשיכים להפעיל את בתי הקולנוע עד תום חוזה השכירות. אנחנו מתנהגים בצורה הוגנת, אבל לא נסכים שיקשרו לנו את הידיים. זו החברה שלנו, ואנחנו נהייה אלה שמנהלים אותה".

בסיום האסיפה הסוערת, החליטו בעל האג"ח להעלות להצבעה שתי החלטות: מינוי נציגות, והעמדת האג"ח לפירעון מיידי. החלטה זו תיכנס לתוקף בסוף חודש אוקטובר, אלא אם כן החברה תפרסם הצעת הסדר שתהיה מקובלת גם על החברה וגם על הנציגות, או שהחברה תפקיד את התגמולים מפינוי קולנוע עזריאלי אצל הנאמן, והתמורה תשמש לשם פירעון החוב.