נסרדישי: "שיעור האבטלה בישראל יגיע גם ב-2010 ל-8.5%"

מנהל רשות המסים בכנס ה-CFO: "המשימה של רשות המסים היא להיכנס לעובי הקורה ולתת את חלקנו - והכל בתקווה שהקונצרנים האלה ייצאו מהמצוקה שלהם, וישראל תשכון לבטח בכלכלה טובה"

"אנחנו יוצאים מהעסק הזה, ונחזור לצמיחה ושגשוג. גם אם נתייצב, לכל משבר כזה יש מכשולים ופצעים שהוא משאיר בדרך. אחוז האבטלה ימשיך להיות גבוה ב-2009-2010. האבטלה תמיד מזנבת, צריך תקופה מסויימת עד שיווצרו וייפתחו מקומות עבודה. אין לנו בשורות בתחום הזה. אחוז האבטלה יגיע גם ב-2010 ל-8.5%".

את הדברים הללו אמר הבוקר (ה') מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, בכנס פורום ה-CFO. "הרע מכל מאחורינו. היינו בצניחה, ונדמה לי שכבר נחתנו. אני רואה גם מגמות של צמיחה, עובדה שבנק ישראל מצמיחה שלילית תיקן את הצמיחה ל-2010, והמדד המשולב עלה ב-2.5%. אם מצרפים את כל האינדיקטורים צריך לגלות אופטימיות", הוסיף.

נסרדישי התייחס גם לנושא האג"ח הקונצרניות והסדרי החוב, וחשף כי ביום ראשון תפיץ הרשות פתרון, גם אם חלקי, לבעיות. "אנחנו מוכנים ללכת להסדר הבא", אמר נסרדישי, "הסדר החוב מחייב שלחברה יש בעיות כלכליות ושההתחייבויות שלה עולות על הנכסים שלה".

"כאשר החברה רוכשת את האג"חים בעצמה ונותנת חלק מהם במזומן וחלק במניות, אנחנו אומרים שבחברה נרשמה הכנסה", אמר מנהל רשות המסים. "אנחנו מוכנים לתרום את חלקנו גם פה: בשלב הראשון ניתן לקזז את הפסדי החברה גם בשנים קודמות. אם קוזזו כל ההפסדים גם משנים קודמות, מרווח הון, מעסק, ובתנאי שזו לא הכנסה פטורה, אנחנו מוכנים לעשות צעד נוסף: להקדים את הפחת, לקחת את המחיר המקורי של הנכס ולהקטין אותו בגובה המקורי שנשאר לקזז. והיה וההכנסות בנות פחת, אנחנו הולכים שני קיזוזים נוספים - כנגד שנים קודמות וכנגד רווח הון. אני מקטין את המחיר המקורי הקיים שטרם הפחת. אני מקדים את ההוצאה. גם אם אין נכסים בעלי פחת נמשיך, עד שאפשר יהיה לקזז את כל הנכסים. נלך גם לנכסים שאינם בני פחת. כמו כן, גם ברכישה עצמית וגם בהסדרי חוב החליט רשות המיסים תראה אותם כעיסקאות פטורות ממע"מ".

"היום המשימה של רשות המיסים היא להיכנס לעובי הקורה ולתת את חלקנו, והכל בתקווה שהקונצרנים האלה יצאו מהמצוקה שלהם, וישראל תשכון לבטח בכלכלה טובה", סיכם.

בענין אחר אמר נסרדישי: "יעד הגבייה ל-2009 הוא 130 מיליארד שקל, ובסיכום חודש אוגוסט אנחנו בעודף של 2.6 מיליארד שקל".