איגוד יבואני הרכב מעמיד קו טלפון לרשות "נפגעי הייבוא האישי"

פירסם קו טלפון שיסייע לבעלי רכבי ייבוא אישי לקבל מידע על שנת הייצור וההיסטוריה של כלי רכב ■ החשש הוא מטעות במחשבי משרד התחבורה שבעטיה נרשמו רכבי ייבוא אישי משומשים כחדשים

איגוד יבואני הרכב הודיע היום כי בעקבות הפרסומים על הנפקת אלפי מסמכי רישוי שגויים, שעשויים להביא למכירת כלי רכב משומשים מייבוא אישי כחדשים, החליט האיגוד לפתוח "קו סיוע" לנפגעים פוטנציאליים מהטעות. הקו מיועד לבעלי רכבים, שרכשו רכב בייבוא אישי החל מינואר 2008, והפונים לו יקבלו סיוע כדי לגלות את ההיסטוריה של הרכב. לטענת האיגוד מסמכי הרישוי השגויים עשויים לפגוע בצרכנים שרכשו רכבי ייבוא אישי או ירכשו כאלה בארץ מהרוכשים המקוריים. לטענת האיגוד, עם הנפקת מסמכי הרישוי המתוקנים, עשוי הרכב לאבד משוויו כמשומש כ- 25%. על פי הערכות האיגוד מדובר בלמעלה מ-1000 מכוניות.

מאיגוד יבואני הרכב נמסר כי הבדיקות יהיו אנונימיות, ובעלי הרכב יידרש רק למסור את מספר השלדה המלא של רכבו על מנת לקבל סיוע. יקי אנוך, נשיא איגוד יבואני הרכב אמר כי "איגוד יבואני הרכב מודאג מהפגיעה בצרכנים ועל כך ממקד את מלוא תשומת הלב שלו בהגנה עליהם". לדבריו "יש לנו היכולות והרצון לעזור לבעלי הרכבים ואנו קוראים לצרכנים לפנות אלינו ולהיעזר בנו".

יצוין כי עד כה לא נמסרו כל נתונים רשמיים על היקף כלי הרכב לגביהם חלה כביכול טעות הרישום של שנת העלייה על הכביש ברישיון, שעלולה להביא למכירת כלי רכב משומשים כחדשים. ממשרד התחבורה נמסר כי "מדובר בכלי רכב בודדים והתקלה תוקנה" ובמכס עד כה לא מסרו נתונים על היקף התופעה.

קו פתוח לבעלי הרכבים: 03-5622005