בית משפט בארה"ב: ייתכן שבנק UBS ביצע הונאה בניירות ערך

בית המשפט העליון של קונטיקט מצא ראיות אפשריות לכך ש-UBS השתמש במידע פנימי חסוי שהשיג במסגרת קשריו עם חברות דירוג האשראי מודי'ס ו-S&P כדי לבצע הונאה בעסקאותיו עם קרן הגידור פרסוט פרטנרס

בית משפט בקונטיקט הורה לבנק UBS להפקיד נכסים או ערבות בסך 35 מיליון דולר, לאחר שמצא "ראיות אפשריות" לכך שהבנק ביצע עבירה על חוקי ניירות ערך בעסקאותיו עם קרן גידור בשם פרסוט פרטנרס. כך מסרו אתמול (ד') פרקליטי הקרן הזו.

השופט ג'ון בלאווי מבית המשפט העליון של קונטיקט מצא ראיות אפשריות לכך ש-UBS השתמש במידע פנימי חסוי שההשיג במסגרת קשריו עם חברות דירוג האשראי מודי'ס ו-S&P כדי לבצע הונאת ניירות ערך במכירת התחייבויות חובות בגיבוי בטחונות, CDO, לקרן פרסוט.

השופט קבע כי "בית המשפט מאמין למה שכתבו עובדי UBS זה לזה, שניירות הערך הללו, שהיו כביכול בדירוג השקעה הם 'זבל' ו'קיא', כחשד לכך של-UBS היה את המידע על השווי האמיתי של המוצרים שלו".

ההחלטה פורסמה בתום שבוע של שימועים, עדויות של כמה עובדים ב-UBS ובדיקת מסמכים, כולל תכתובות דוא"ל פנימיות בין עובדי הבנק.

בהודעת תגובה שפרסם UBS נאמר כי "ההחלטה של בית המשפט הגבוה בקונטיקט היא הליך מקדמי ולא יותר מכך. ההחלטה הזו אינה נחשבת לפסיקה ואינה מהווה תחזית לפסיקה בתיק הזה. UBS משוכנע כי הוא ינצח על בסיס החומר העובדתי שבתיק".