עובדי אופל בגרמניה: "השארת אופל בידי GM תהיה אסון"

ג'נרל מוטורס תדווח היום על החלטתה לגבי עתיד אופל ■ העובדים בגרמניה חשים פחד עצום מאובדן המשרות שלהם אם המותג יישאר בידי GM

ועד העובדים של אופל הודיע כי ג'נרל מוטורס צפויה לדווח היום (ה') על החלטתה לגבי עתיד מותג הרכב האירופי הבכיר שלה - אופל. לפי דיווחי המדיה הבריטית, GM צפויה להכריז על כוונתה להמשיך בהחזקת המותג ולסגת מהעסקה למכירת אופל.

מהלך של שמירת המותג צפוי להוריד את האיום על אובדן משרות במפעלי אופל ווקסהול בבריטניה. האיגודים המקצועיים בבריטניה חששו כי מכירת המותג תגרום להפסדים כבדים בקרב 5,500 עובדים במפעלים ווקסהול של לוטון ואלסמיר פורט.

מצד שני, ההחלטה לשמור את אופל צפויה לעורר את כעסם של העובדים בגרמניה ולהביך את ממשלת גרמניה שגם כן תומכת בהצעת הרכש של יצרנית חלקי הרכב הקנדית מגנה אינטרנשיונל לאופל ואמורה להעניק ערבויות לעסקה כדי לשמור מקומות עבודה.

אופל מעסיקה כ-250 אלף עובדים בגרמניה, כמחצית מכוח העבודה הכולל של GM באירופה. העובדים שם חשים פחד עצום מאובדן המשרות שלהם אם המותג יישאר בידי GM. "אנו לא נתמוך בהחלטת החברה להמשיך בהחזקת אופל", אמר קלאוס פרנץ, ראש איגוד העובדים של אופל.

פרנץ כינה ההחלטה הזו כ"אסון" והדגיש שעובדי אופל והממשלה הגרמנית תומכים בהצעת הרכש של מגנה. הוא גם כן הזהיר כי העובדים ינקטו צעדים מחאה רחבים אם ג'נרל מוטורס תגיע להחלטה אחרת ממכירת המותג למגנה.