גינדי מכריזה: לא ניגש למכרז דרום הקריה בשל הזינוק במחירים

החברה: "חלה עליית מחירים פיקטיבית הן של הדירות והן של הקרקע, כתוצאה ממכירת דירות על-ידי קבוצות הרכישה במחירים גבוהים באופן ניכר ממחירי הדירות בשוק ובאזור כולו"

רו"ח אבי גינדי, מבעלי גינדי החזקות, הודיע לפני שעה קלה כי גינדי החזקות החליטה שלא לגשת למכרז דרום הקריה שיינעל ביום ראשון הקרוב.

החברה מנמקת את החלטתה שלא להשתתף במכרז עקב "עליית מחירים פיקטיבית שנוצרה במתחם, הן של הדירות שמשווקות קבוצות המכירה והן של הקרקע, שנבעה כתוצאה ממכירת דירות ע"י קבוצות הרכישה במחירים גבוהים באופן ניכר ממחירי הדירות בשוק ובאזור כולו".

מכרז דרום הקריה הוא המכרז המדובר והלוהט ביותר של החודשים האחרונים. והוא כולל 3 מגרשים בשטח כולל של 11 דונם במקביל לרחוב הארבעה ומדרום למתחם המבנים הטמפלרים בשרונה. במגרשים ייבנו 3 מגדלים בני 108 דירות כ"א (סה"כ 324 דירות). בתוספת 10 אלף מ"ר של משרדים ו-2,800 מ"ר שטחי מסחר. מחיר המינימום לכל מגרש נע בין 85 ל-91 מיליון שקל או כ-234 מיליון שקל להצעה על כל המגרשים יחד (כולל הוצאות פיתוח וללא מע"מ).

ההערכות בשוק הנדל"ן הן כי התחרות בין היזמים ובעיקר בין קבוצות הרכישה תביא למחירי שיא במכרז. ככל הנראה, מספר חברות יזמיות שבדקו את האפשרות להתחרות במכרז ואף הכינו תכניות מפורטות לבניינים, נסוגו מכוונתן בשל ציפיות כי לא יוכלו להתחרות במחירים שיציעו קבוצות הרכישה, ובמידה ויעשו כן הם יתקשו להרוויח. אתמול חשף "גלובס" כי במכרז של המינהל בשוהם לבניית 44 יח"ד, זכתה קבוצת רכישה מקומית שהציעה מחיר שמשקף עלות קרקע ליחידת דיור של כ-940 אלף שקל.

גינדי הוסיף כי, "איננו מתכוונים לשלם פרמיה כספית אדירה למנהל מקרקעי ישראל בגלל קבוצות רכישה המוכרות דירות להשקעה במחירים מופקעים וגבוהים הרבה יותר ממחירי דירות שהיו נמכרות מחברה יזמית או קבלנית.

לדעתנו קבוצות הרכישה עשו עוול גדול ללקוחותיהם בכך שמכרו דירות להשקעה במחירים מופקעים ושאינן מהוות כלל השקעה טובה. קבוצות הרכישה הפכו את מחיר הקרקע למחיר שאינו רלוונטי עבורנו ולכן העסקה אינה כלכלית ואינה טובה עבורנו".