דירקטוריון ג'נרל מוטורס אישר מכירת 55% מאופל למאגנה

העובדים של אופל יחזיקו נתח נוסף של 10%, מה שיותיר את ג'נרל מוטורס עם החזקה של 35% בחברה ■ אופל יחד עם אחותה הבריטית Vauxhall היא המכירה הגדולה ביותר עליו החליטה ג'נרל מוטורס באירופה עד כה

ג'נרל מוטורס תמכור את הנתח הארי של החזקתה בחטיבת הרכב האירופית, אופל לחברת מאגנה הקנדית, והבנק הרוסי סברבנק השותף לה בקונסורציום המשקיעים בעסקה. על פי תנאי העסקה יחזיקו מאגנה וסברבנק ב-55% מאופל. העובדים של אופל יחזיקו נתח נוסף של 10%, מה שיותיר את ג'נרל מוטורס עם החזקה של 35% בחברה.

אופל יחד עם אחותה הבריטית Vauxhall היא המכירה הגדולה ביותר שביצעה ג'נרל מוטורס באירופה עד כה, כאשר שתי החברות במשותף נמצאות במקום הרביעי באירופה מבחינת מכירות, אחרי פולקסווגן, פורד ורנו. עם זאת חלקן של החברות בשוק הידרדר במהלך השנים האחרונות.

במהלך היומיים האחרונים התכנס דירקטוריון ג'נרל מוטורס על מנת לבחון מה עליהם לעשות עם אופל ועל שלל נושאים נוספים העומדים על הפרק במסגרת תוכנית ההבראה בה עסוקה כעת החברה המנסה לבנות עצמה מחדש לאחר שנכנסה להליכי פשיטת רגל.

ג'נרל מוטורס היתה מצויה בתקופה האחרונה במו"מ אינטנסיבי עם מאגנה, ועם קרן השקעות פרטית שגם היא העלתה את רצונה ברכישת אופל. הממשלה הגרמנית תמכה באופן פומבי לכיוון העסקה עם מאגנה.

מוקדם יותר השנה הלוותה הממשלה הגרמנית לאופל כ-2.1 מיליארד דולר לשם עזרה בהשלמת העסקה עם מאגנה. בינתיים הועברו 65% ממניות אופל לקרן נאמנות המפוקחת במשותף ע"י GM והממשלה הגרמנית. ממשלת גרמניה הבטיחה עזרה במימון נוסף במידה ותחתם העסקה עם מאגנה.

במפעלי אופל בגרמניה מועסקים כ-25 אלף עובדים, ועוד 25 אלף מועסקים ברחבי אירופה.