המתיחות חזרה לצפון: שתי קטיושות נפלו בגליל המערבי

לאחר חודשים של שקט נשמעו אחר הצהריים הדי התפוצצויות בגליל המערבי ■ בצה"ל אישרו את הדיווח ■ איש לא נפגע

אחרי חודשים ארוכים של שקט בצפון, נשמעו בצהריים הדי פיצוצים באזור נהריה והגליל המערבי. במוקדי החירום באזור התקבלו דיווחים רבים של תושבים מודאגים על קולות נפץ. לאחר דקות ספורות התברר כי שתי קטיושהנחתו בגליל המערבי. לא דווח על נפגעים, אך נזק נגרם לעמוד חשמל.

הקטיושות נפלה בכניסה לאחד הקיבוצים מצפון לנהריה. במזל איש לא היה במקום. התושבים התלוננו כי לא נשמעה אזעקה באזור לפני הנפילה. "איך זה יכול להיות כזה דבר?", התרעמה אחת מהן. "עם כל ניסיון העבר, חייבים היו להזהיר אותנו קודם לכן. בנס אף אחד לא נפגע".

בצה"ל השיבו באש לעבר מקורות הירי והפנו אצבע מאשימה כלפי לבנון. "אנחנו מתייחסים לאירוע בחומרה", הדגישו בצה"ל. יש לראות בממשלת לבנון כנושאת באחריות". עם זאת, על פי ההערכה לא מדובר בירי של חיזבאללה.

עסקים כרגיל

בצבא כעת מנסים להרגיע את הרוחות ולהחזיר את התושבים לשגרה. נכון לעכשיו, אין הנחיות מיוחדות להישאר במרחבים מוגנים או במקלטים.

הפעם האחרונה בה בוצע ירי לצפון הייתה לפני כשבעה חודשים. ב-21 בפברואר התפוצצה קטיושה ביישוב מעיליא שבסמוך למעלות. כתוצאה מהירי נפצעו שלושה תושבים באורח קל. שני אזרחים נוספים לקו בחרדה.