רשות המסים תפטור ממע"מ הסדרי אג"ח ותאפשר לקזז הפסדים

"היום המשימה של רשות המיסים היא להיכנס לעובי הקורה ולתת את חלקנו", אומר יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים

למשבר האג"ח הקונצרניות ולהסדרי החוב שבעקבותיו, יש גם השלכות משמעותיות מבחינת מיסוי. ברשות המסים ערים לכך, ומתכוונים להציע מספר פתרונות והקלות.

ההנחיות שתפיץ הרשות מיום ראשון הקרוב מתייחסות למיסוי הנוגע לרכישות עצמאיות של אג"ח, שחברות נוהגות לבצע לאחר שהאג"ח שלהן צנחו משמעותית, ולמחיקת חובות של חברות שנקלעו לקשיים, במסגרת הליכים משפטיים. בשני המקרים, לחברה נרשם למעשה רווח, ועולה השאלה האם היא חייבת בתשלום מס.

במקרה שבו חברה שנכנסה להסדר מבצעת רכישה עצמית של אג"ח שהנפיקה, הפער בין המחיר המקורי בו התחייבה לקנות את האג"ח לבין המחיר שבו נקנה האג"ח בפועל הופך להכנסה. במקרה כזה, מציעה הרשות לחברות לפנות אליה, והיא תאשר להן לקזז ההכנסה נגד הפסדי עבר, הפסדים שוטפים והפסדי הון.

ברשות המסים מתכוונים לנקוט פרשנות מקילה גם בכל הנוגע להסדרים עצמם. במקרים כאלה, אם מעבר להפסד נשארה מחיקת חוב, יתאפשר הרשות לבצע הקדמת פחת, ואם יהיה צורך - גם לבצע קיזוז מול הנכסים האחרים.

"היום המשימה של רשות המיסים היא להיכנס לעובי הקורה ולתת את חלקנו", אומר יהודה נסרדישי, מנהל רשות המסים. הוא מוסיף כי הרשות תראה גם ברכישות העצמיות וגם בהסדרי חוב עסקאות פטורות ממע"מ עם זאת, הפרשנות המקלה לא תחול על חברות האחזקה, והן לא יוכלו לקזז את הפסדיהן ויאלצו לשלם מס.