תוצאות חיוביות לתרופה האוראלית של טבע לטרשת נפוצה

הציגה בכנס רפואי הנערך בגרמניה ממצאים חדשים על מנגנון הפעולה של ה-Laquinimod ■ התרופה צפויה להוות התחליף של טבע לתרופת הדגל, הקופקסון ■ קיבלה מעמד של מסלול מהיר לרישום על ידי ה-FDA

חברת טבע הציגה בכנס רפואי הנערך בגרמניה ממצאים חדשים על מנגנון הפעולה של ה-Laquinimod, תרופה אותה פיתחה החברה והיא מיועדת למתן אוראלי לטיפול במחלת הטרשת הנפוצה. נציין כי טבע מצויה בשלב השלישי של הניסוי הקליני, אך חברת מרק הגרמנית שגם היא מפתחת תרופה דומה ששמה Cladribine מצויה בשלבים מתקדמים יותר של הניסוי.

מדווחי החברה עולה כי תוצאות של ניסויים טרום קליניים שערכה מצביעים על כך שלתרופה תכונות המגנות מפני הידרדרות המחלה, מניעת התפתחות דלקתית של המחלה ותכונות המשפרות את מצבה של המערכת העצבית הנפגעת כתוצאה מהמחלה האוטו-אימיונית.

המחקרים הורחבו על רקע הגידול במידע שהצביע על כך שהמכאניזם של מתן התרופה דרך הפה (לעומת הטיפול במחלה באמצעות הקופקסון הניתן בזריקות), הביא לשינויים במערכת החיסונית ועשוי להביא לשיפור במצב החולים ולערך נוסף למטופלים בה.

נציין כי התרופה קיבלה מעמד של מסלול מהיר לרישום על ידי רשות המזון והתרופות האמריקנית ה-FDA, ואישור סופי לשיווקה צפוי להנתן לטבע במהלך 2011. התרופה צפויה להוות התחליף של טבע לתרופת הדגל, הקופקסון, האחראית לכשליש מרווחי החברה ואשר הפטנט עליה צפוי לפקוע בשנת 2014.