מילא המצב של ארסנל בליגה, אבל פרויקט הנדל"ן...

רק שתי דירות נמכרו בפרויקט הנדל"ן ב"הייבורי סקוור" ב-13 החודשים האחרונים, ממנו התכוונה ארסנל לממן את בניית "האמירייטס" ■ במועדון בנו על הכנסה של 350 מיליון ליש"ט מהפרויקט

כמה מסובכת ארסנל עם פרויקט הנדל"ן שלה, אפשר להבין מקצב המכירות של דירות בשנה האחרונה. ב"גרדיאן" פורסם כי מועדון הכדורגל הלונדוני הצליח למכור ב-13 החודשים האחרונים שתי דירות בלבד בפרויקט "הייבורי סקוור", שנבנה על הריסות אצטדיון הייבורי המיתולוגי. בארסנל בנו על כך שמכירת הדירות תממן את עלות בניית "האמירייטס" ותסייע במימון הלוואה בסך 133 מיליון ליש"ט אותו התחייב המועדון להחזיר עד אפריל 2010.

בארסנל מודים כי פרויקט הנדל"ן הפסיק כמעט לחלוטין להכניס כסף, אחרי שבשנה שעברה נמכרו 282 דירות, ובשנה הראשונה (2006) הצליח למכור 235 דירות. בארסנל בנו על כך שהפרויקט יכניס עד כ-350 מיליון ליש"ט, אולם כבר עכשיו ברור שהמשבר הכלכלי ומשבר הנדל"ן ימנע מהמועדון מלעמוד ביעדים. עדיין נותרו 60 דירות למכירה, וכעת חוששים גם שהחברה המלאזית Fraser & Neave, שנתנה מקדמה על 100 דירות, תבקש להתנער מההסכם אחרי שנקלעה לקשיים כלכליים.

את המשמעות של הקשיים בפרויקט הנדל"ן צפוי להרגיש גם מנג'ר הקבוצה, ארסן ונגר, שיתקשה לקבל יד חופשית בשוק ההעברות. ארסנל הוציאה 10 מיליון אירו בלבד על רכש בקיץ האחרון, ומדורגת במקום ה-14 בלבד בפרמיירליג מבחינת הוצאה על שחקנים הקיץ, לפני וויגאן, בארנלי, פולהאם, בולטון ופורטסמות'.