"יש חוסר גדול בדירות בירושלים; תיתכן חזרה לדירות 3 חדרים"

אסף אביב מנכ"ל מ.אביב ל"גלובס נדל"ן": "הירושלמים שקונים דירה ראשונה הולכים לצור הדסה ולשכונות ההיקפיות של הר חומה, פסגת זאב, גבעת זאב וגם מודיעין. חשוב לנו כירושלמים המשך של זוגות צעירים, גם אם לא חייבים"

"השוק היום מסתובב סביב 1-1.1 מיליון שקל לדירות ראשונות. הממוצע לזוגות צעירים עלה. זוגות צעירים הלכו על 4 חדרים, כי היא הייתה בת השגה וזה חסך להם מעבר אחד בחייהם. יכול להיות מאוד שבגלל עליית המחירים, דירות 3 חדרים יחזרו למודה עבור זוגות צעירים עם ילד לכמה שנים, או שיקומו אזורים חדשים שאוכלוסיות יגיעו אליהם, למשל חדרה או יישובים באזור קרית גת".

כך אומר אסף אביב, בנו של מרדכי אביב, מייסד חברת הבנייה הירושלמית מ.אביב, בראיון שיפורסם במלואו במוסף הנדל"ן של "גלובס".

"עליית הריבית אינה משפיעה על הביקושים, וגם המע"מ לא השפיע. יש חוסר גדול מאוד ביחידות דיור, והוא ימשיך להיות, יש צורך ביותר מ-30 אלף יחידות הדיור שנבנות מדי שנה, ובמשך שנים לא בונים מספיק. אך גם אם יהיה שיפור בשיווק הקרקע, יכולת הייצור של הענף היא לא מעל 20 אלף יח"ד בשנה", אומר אביב.

- כחברה ותיקה בעיר, מה הפתרון הנדל"ני לירושלים?

"הפרויקט שלנו בגבעת מרדכי מיועד בעיקרו למשפרי דיור. החבר'ה הירושלמים של דירה ראשונה הולכים לצור הדסה ולשכונות ההיקפיות של הר חומה, פסגת זאב, גבעת זאב. גם מודיעין היא מוטה לירושלים. חשוב לנו כירושלמים המשך של זוגות צעירים, גם אם לא חייבים בכך, תוך שמירה על רווחיות".