ראובן שיף: "אי-אפשר להתנהג בלשכת רו"ח כמו ביציע כדורגל"

יומיים לפני בחירת נשיא חדש ללשכת רו"ח, הנשיא היוצא קורא ליגאל גוזמן ולעופר מנירב לחדול מההתנגחויות ההדדיות ■ גוזמן: מנירב הפר את תקנות הבחירות; מנירב: הוא מיואש ■ היום נערכו הבחירות למרחב ת"א

"אי-אפשר להתנהג בלשכת רואי החשבון כמו ביציע כדורגל". כך אומר נשיא לשכת רואי החשבון היוצא, ראובן שיף, בקריאה לשני המתמודדים בבחירות לנשיאות הלשכה, רוה"ח עופר מנירב ויגאל גוזמן, לחדול מהתנגחויות ההדדיות במסגרת מערכת הבחירות. לדבריו, "מערכת בחירות זו אינה מתנהלת באופן ראוי".

עם פתיחת הקלפיות בבחירות למרחב תל-אביב, ויומיים לפני פתיחת הקלפיות בבחירות לנשיאות, כותב שיף למתמודדים: "בתקופה האחרונה נשמעו באמצעי התקשורת הכתובה והאלקטרונית אקורדים צורמים, שמוטב היה אם לא היו נאמרים נכתבים ומושמעים. אני קורא לכם ולחברי קבוצתכם לנהוג באחריות ולחדול מפעולות הניגוח של מחנה אחד באחר בצורה לא ראויה, באופן הפוגע בלשכה בחבריה ובמוסדותיה".

עוד כתב שיף כי "לשכת רואי החשבון היא גוף מקצועי המנוהל בידי אנשים מקצועיים ומצוינים... אני מפציר ומבקש מכם לנהוג באחריות ואיפוק ולא לפגוע בתדמית הלשכה. הנשיא שייבחר יצטרך לזקק את הצלילים הצורמים שהותירה מערכת הבחירות האחרונה".

שיף הוסיף כי הלשכה אינה יכולה להרשות לעצמה פגיעה באמון של חבריה ושל הגורמים הרבים במשק, עימם היא מתנהלת בקשרי עבודה שוטפים.

"עסוקים בשטויות"

מערכת הבחירות היתה מראשיתה רוויה השמצות והאשמות, כשבמחנה גוזמן טוענים כי הלשכה היא "חונטה ש-20 שנה 'מחליפה תחתונים' אחד עם השני", וכי מנירב הוא ממשיך דרכה. במסגרת חילופי האשמות בין המחנות פנה בסוף השבוע מחנה גוזמן בתלונה לוועדת הבחירות, בטענה כי מחנה מנירב הפר את תקנות הבחירות. מחנה גוזמן הודיע כי יעתור לבית הדין של הלשכה נגד מנירב בשל התנהגות שאינה הולמת.

לטענת מחנה גוזמן, למרות שלפי התקנות ניתנה לכל מועמד אפשרות לשלוח שני דיוורים ישירים לחברי הלשכה על חשבון הלשכה ושניים על חשבונו - הרי שהשבוע עבר מחנה מנירב את המכסה. בנוסף טוען מחנה גוזמן כי התקנות מאפשרות שליחת תוכן בהיקף של עמוד בגודל סטנדרטי, ואולם מחנה מנירב חרג במידה משמעותית הן מבחינת הגודל והן מבחינת היקף התוכן.

מנירב, מצידו, הגיש תלונה נגד גוזמן על פרסום שביצע באינטרנט. יו"ר ועדת הבחירות, אלי מונד, דרש מגוזמן לחדול מהפרסום, וציין כי אם אכן הפרסום הוא בתשלום - הרי שזה בניגוד לתקנות.

מנירב מסר בתגובה להאשמות: "הייאוש אחז במחנה גוזמן, שכבר מזמן איבד את הדרך. אין להם מה להציע לבוחרים חוץ מהכפשות, ולכן הם עסוקים בשטויות. לא ידוע לי על תלונה, ובכל מקרה כל מה שפורסם אושר מראש על-ידי ועדת הבחירות".

המאבק על תל-אביב

הבחירות ללשכת רואי החשבון נפתחו היום (א') עם התמודדות במרחב תל-אביב, ומחר (ב') צפויות להתקבל התוצאות.

מטעם מחנה מנירב מתמודד לתפקיד יו"ר המרחב, רו"ח דודי גולדברג, שותף במשרד ליאון-אורליצקי. מטעם מחנה גוזמן מתמודד רו"ח אורי לזר, השותף המנהל של משרד שטראוס-לזר, ובנו של רו"ח מיכה לזר, ממייסדי המשרד ופעיל בלשכת רו"ח מזה שנים.

מרחב תל-אביב, המשתרע מאילת ועד חדרה, הוא המרחב הגדול מבין המרחבים, ורשומים בו קרוב ל-7,500 רואי חשבון מתוך כ-12 אלף.

הבחירות שהתקיימו היום הן הקדמה לסיבוב הגדול שיתקיים ביום שלישי, בו תיערך ההתמודדות על תפקיד נשיא לשכת רואי החשבון, ובה ייקבע הרכב הוועד המרכזי של הלשכה.

בעוד שבמחנה מנירב רואה חשיבות גדולה בבחירות במרחב תל-אביב, הרי שמחנה גוזמן משקיע את מירב המאמצים בבחירות לנשיאות. בשל כך, בהצבעה היום היתה נוכחות גבוהה של מחנה מנירב, ואילו מחנה גוזמן הפגין נוכחות נמוכה יחסית.